پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

مقایسه گوشی a21 و a21s

 در مطالب قبلی به معرفی گوشی a21 پراختیم . حال می خواهیم به مقایسه گوشی a21  و a21s بپردازیم ، هر دو از گوشی های سری a سامسونگ هستند که به عنوان گوشی های میان رده به بازار معرفی شدند . این گوشی ها دارای قیمت مناسب و امکانات فراوان هستند. گوشی a21 یکی از گوشی های محبوب و مقرون به صرفه از سری محصولات سامسونگ است . در مقایسه گوشی a21  و a21s به نظر می رسد که این دو گوشی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند . 

   

ادامه مطلب ...

استانداردهای فن آوری wimax

فن آوری WiMAX فن آوری مورد استفاده در شبکه MANاست و پهنای باند 5MHZرا تا20MHZپوششمی دهد. استاندارد  WiMAX لایه های PHYفیزیکی و  MAC لایه های دسترسی چندگانه  را تحت پوشش قرار می دهد و امکان برقراری ارتباط چند مسیره را داراست . در واقع این استاندارد برای تطبیق سیستم های TDDو FDDجهت ارتباط Half Duplexو Full Duplexدر ترمینالهای FDDطراحی شده و امکان استفاده از اینترنت به صورت سیار بدین طریق وجود دارد استاندارد IEEE802.16 استانداردی برای سیستم های بی سیم باند پهن BWA با استفاده از طراحی زیر ساخت یک به چند نقطه با پشتیبانی از معماری بدون نیاز به دید مستقیم است (در محدوده 2تا 12گیگا هرتز) . 

  ادامه مطلب ...

معرفی گوشی a21

معرفی گوشی a21شرکت های چینی با گوشی های مختلف در قیمت های مناسب و امکانات خوب ، فروش بالایی داشتند ، سامسونگ با سری a از گوشی های خود سعی به رقابت با آنها را دارد . سری a گوشی های میان رده با قیمت های خوب هستند که امکانات گوشی های رده بالا را در اختیار کاربران می گذارند. در این مقاله می خواهیم به معرفی گوشی a21 بپردازیم که به عنوان جایگزین برای گوشی سامسونگ گلکسی a20 در سال 2020 وارد بازار شد. 

  ادامه مطلب ...

مزایا و برتری های وایمکس

مهم ترین خصوصیت و برتری WiMaxقابلیت سیار بودن آن است که موجب می شود که این فناوری را وارد لپ تاپ ها، کامپیوترهای دستی و در حتی گوشی های تلفن های همراه کند و این امکان را به آن ها می دهد که دیگر کاربران برای استفاده از اینترنت پر سرعت نیاز به استقرار در یک مکان خاص نداشته باشند و بتوانند در هر حال و حتی در حال حرکت نیز با سرعت های بالا از این امکان بهره مند شوند.

  ادامه مطلب ...

گوشی هواوی

شرکت هواوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در جهان است . یکی از دسته محصوللات آن ، گوشی هواوی است .گوشی هواوی با کیفیت خوب و طراحی عالی ، جایگاه خود را در بازار گالاهای دیجیتال پیدا کرده است .شرکت هواوی  یک شرکت چینی در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات است . در ابتدا به تولید سوییچ های  مخابراتی پرداخت . 

  ادامه مطلب ...

بخش های اصلی یک شبکه وایمکس

هر شبکه وایمکس می تواند به دو صورت LOSو NLOSبه کاربران سرویس دهی کنند. اما جدا از نوع سرویسی که شبکه به کاربران ارائه می دهد، هر شبکه وایمکس از دو بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از :

برج وایمکس 

 به این بخش از شبکه وایمکس، دکل 7گفته می شود. عملکرد برج وایمکس مانند دکل های موجود در سیستم تلفن همراه است. هر دکل وایمکس می تواند به صورت تنهایی و منفرد، منطقه بسیار بزرگی، نزدیک به دکل های موجود در سیتسم تلفن همراه است. هر دکل وایمکس می تواند به صورت تنهایی و منفرد، منطقه بسیار بزرگی، نزدیک به 8000کیلومتر مربع را پوشش دهد. یکی دیگر از نام های برج وایمکس، ایستگاه پایه 8است که به آن به طور اختصار BSگفته می شود.

  

گیرنده وایمکس :

هر کاربر یا ایستگاه کاری که بخواهد از خدمات شبکه وایمکس استفاده کند، بایستی از گیرنده مخصوص خود استفاده کند. این گیرنده تشکیل شده است از یک آنتن و یک کارت شبکه )مخصوص شبکه های وایمکس( که امکان استفاده از شبکه را برای کاربران یا ایستگاه های کاری فراهم می کند.یکی دیگر از نام های گیرنده های وایمکس، ایستگاه مشتری بایستی از گیرنده مخصوص خود استفاده کند. این گیرنده تشکیل شده است از یک آنتن و یک کارت شبکه )مخصوص شبکه های وایمکس( که امکان استفاده از شبکه را برای کاربران یا ایستگاه های کاری فراهم می کند. یکی دیگر از نام های گیرنده های وایمکس، ایستگاه مشتری 10است که به آن به طور اختصار SS گفته می شود.

نکته : هر شبکه بی سیم وایمکس می تواند یک یا چندین دکل داشته باشد. اتصال بین دکل های مختلف در یک شبکه وایمکس، از طریق سرویس Losصورت می گیرد. در این حال Towerاول با Towerدوم به صورت LOSدر ارتباط است. از این طریق می توان محدوده تحت پوشش شبکه را به نحو چشمگیری افزایش داد. همچنین به اتصال بین دو دکل در شبکه های وایمکس Backhaulگفته می شود.

کابل کنترل

کابل کنترل یکی از کابل های پر استفاده است . برای ارسال سیگنالهای آنالوگ و کاتالوگ ازآن استفاده می شود . کابل کنترل در برنامه های اتوماسیون و ابزار دقیق استفاده می شوند . نام دیگر این کابل کابل فرمان است و به دو دسته شیلدر دار و بدون شیلد تقسیم می شود . قیمت کابل کنترل بستگی به میزان مواد اولیه ( ضخامت کابل ) و همچنین مرغوبیت مواد استفاده شده دارد. 

  ادامه مطلب ...

مشخصات شبکه های وایمکس

به طور کلی شبکه های وایمکس با دو نوع اصلی سرویس به کاربران خدمات و سرویسهای لازم را ارائه می دهند که عبارتند از : 1-سرویسهای بدون دید مستقیم که به آنها NLOS نیز گفته می شود و بر اساس آن نیازی نیست تا فرستنده و گیرنده در  نقطه و دید مستقیم یکدیگر باشند . از این سرویس برای مکانهایی استفاده می شود که موانع زیادی بین فرستنده و گیرنده وجود دارد . مکان های شهری و ساختمان های پیچیده از جمله مکان هایی هستند که سرویس NLOS  برای آنها مناسب است . 

  ادامه مطلب ...