پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

گوشی realme c11

گوشی realme C11 یکی از محصولات اقتصادی و خوش ساخت این کمپانی است که با قیمتی کاملا مناسب در تاریخ 28 ژوئن 2021 به طور رسمی معرفی و روانه بازار های جهانی شد. این دستگاه هوشمند با یک نمایشگر لمسی خازنی با اندازه بزرگ 6.52 اینچی همراه شده است که با پشتیبانی از پنل IPS LCD تمام فیلم ها و تصاویر مورد نظر را با کیفیت و روشنایی مطلوب به نمایش می گذارد.    در قسمت پشتی موبایل ریلمی مدل c11 2021 که از پلاستیک ساخته شده است، سنسور اصلی 8 مگاپیکسلی به همراه فلش LED قرار گرفته است که با قابلیت های خود به شما امکان می دهد عکس های مورد نظر را به صورت پانوراما و HDR ثبت کنید و از کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده نهایت لذت را ببرید. 

یک لنز 5 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی گوشی تعبیه شده است که وظیفه ثبت سلفی ها و برقراری تماس های تصویری را بر عهده دارد. از دیگر خصوصیاتی که در گوشی ریلمی مدل c11 2021 مورد توجه است، باتری لیتیوم پلیمری آن می باشد که با ظرفیت 5000 میلی آمپری انرژی مورد نیاز گوشی را تامین می کند و با دوام مطلوب خود تا ساعت ها شما را در انجام امور روزانه یاری می کند. c11 ریلمی از سیستم عامل اندروید 11 پشتیبانی می کند و با 2 گیگابایت رم به همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، عرضه شده است. 

به علاوه مجهز به چیپست 8 هسته ای Unisoc SC9863A می باشد که با یک تراشه گرافیکی عملکرد سریع و دقیق گوشی را برای اجرای برنامه های مورد نیاز تضمین می کند. این تلفن همراه همچنین از بلوتوث نسخه 4.2 پشتیبانی می کند و دارای سنسور هایی مانند شتاب سنج و قطب نما می باشد که در کنار دیگر ویژگی های مناسب قرار گرفته اند تا ریلمی c11 را به یک گوشی مناسب و مقرون به صرفه برای استفاده روزمره تبدیل کنند.

طراحی و کیفیت ساخت

اکثر شرکت‌هایی که گوشی‌های اقتصادی را به بازار عرضه می‌کنند متریال مورد استفاده برای طراحی گوشی را از کیفیت‌های معمولی انتخاب می‌کنند. در گوشی ریلمی سی ۱۱ نیز شاهد استفاده از جنس پلاستیک برای بدنه پشت گوشی و فریم دور آن هستیم. این مدل طراحی بسیار ساده داشته و به دلیل استفاده از نوع مات، کاربر حس بهتری با دست گرفتن آن خواهد داشت. گوشه‌های پنل پشتی به گونه ای طراحی شده‌اند که خمیده بوده و الگوهای دایره‌ای شکل در آن تکرار شده و در مرکز قاب پشت به یکدیگر می‌پیوندند. این الگوها سبب می شوند که بازتاب نور روی این گوشی جلوه زیبایی را به نمایش درآورد.

ماژول سنسور ریلمی سی ۱۱ که اقتباسی از گوشی‌های آیفون دارد در قسمت بالا و سمت چپ واقع شده‌اند. که از آن نواری به رنگ مات تا پایین گوشی کشیده شده است و روی آن نام برند ریلمی و اسپیکر دیده می‌شود. پنل جلویی گوشی Realme C11 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی بوده که چیزی حدود ۸۳ درصد از نمای این پنل را به خودش اختصاص می‌دهد. در قسمت بالای نمایشگر اسپیکر مکالمه و سنسور سلفی درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته‌اند. فریم دور دستگاه نیز از جنس پلاستیک بوده و طراحی مات برای آن در نظر گرفته شده است. این فریم در سمت راست از دکمه های تنظیم صدا و پاور میزبانی می‌کند و در سمت چپ آن خشاب سیم کارت دیده می‌شود.

در قسمت زیر دستگاه هم جک سه و نیم میلیمتری صدا، میکروفون و درگاه میکرو usb خودنمایی می‌کنند. ریلمی سی ۱۱ دارای وزن ۱۹۶ گرمی بوده که به دلیل استفاده از الگوهای دایره‌ای شکل در قاب پشتی حس امنیت بیشتری را در هنگام استفاده به کاربر منتقل می‌کند.

نمایشگر

پنل نمایشی گوشی ریلمی C11 از نوع IPS LCD است. اندازه این نمایشگر 6.52 اینچ می‌باشد که حدود 81.3 درصد از نمایشگر را در بر می‌گیرد. رزولوشن پنل نمایشگر این موبایل هوشمند 1600×720 پیکسل یا به بیان ساده تر HD+ می‌باشد. تراکم نمایشگر نیز 269 پیکسل بر اینچ است. نمایشگر این گوشی هوشمند Multi Touch است که با وجود این قابلیت می‌توان به‌صورت همزمان چند نقطه از نمایشگر را لمس کرد. در ظاهر شاید این مشخصات چندان فوق العاده نباشد اما ریلمی با هدف عرضه یک گوشی ارزان قیمت این محصول را روانه بازار کرد.

سنسور ریلمی C11

ریلمی برای مدل ۲۰۲۱ گوشی C11 یک سنسور اصلی در نظر گرفته است، درحالی‌که مدل سال گذشته به دو سنسور مجهز شده بود. سنسور ریلمی C11 از حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 استفاده می‌کند. با سنسور ریلمی C11 می‌توانید ویدیوهای فول‌اچی‌دی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ثبت کنید، به‌علاوه HDR نیز به بهتر شدن کیفیت عکس‌هایی که در شرایط سایه‌روشن گرفته می‌شوند کمک می‌کند. ریلمی C11 امکان عکاسی پانوراما، پرتره و حالت حرفه‌ای (Pro) را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد.

تراشه نه‌چندان قدرتمند، باتری کاملا مناسب

 در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم این گوشی به تراشه میان‌رده Unisoc SC9863A مجهز شده است. تراشه‌ای با معماری 28 نانومتر که چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می‌دهند. باید گفت که با توجه به تراشه در نظر گرفته شده، نباید توقع اجرای بازی‌های سنگین مثل آسفالت 9 را از این گوشی هوشمند میان‌رده داشته باشید. اما در استفاده‌های روزمره، توانایی ارائه عملکرد کاملا قابل قبولی را دارد. با توجه به معماری 28 نانومتر تراشه، به طبع صرفه انرژی بیشتری به نسبت تراشه‌های جدید‌تر دارد، اما حضور باتری قدرتمند با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت سبب شده تا این گوشی هوشمند میان‌رده توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) بیشتر از یک روز و کمتر از دو روز را ارائه کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد