پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

گوشی سامسونگ

تاریخچه برند سامسونگ نشان می‌دهد که آن‌ها در هر صنعتی دستی بر آتش دارند. از وسایل برقی خانگی بگیرید تا پوشاک و کشتی سازی! اما در قرن بیست و یک شرکت samsung با کالاهای الکترونیک و دیجیتالش سر زبان‌ها افتاد.   باید گفت اسمارت فون های سامسونگ برای عموم مردم چیز دیگری است. یک برند خاص که فناوری های روز و آخرین بروزرسانی ها را در مدل گوشی سامسونگ می‌گذارد تا مردم هر ساله با معرفی طلایه داران سامسونگ هیجان زده شوند و تصمیم بگیرند آن را خریداری کنند. البته سامسونگ همیشه در امر فروش گوشی های خود موفق عمل نکرده است، اما این برند بزرگ از چند شکست کوچک نترسید و آینده‌ی محصولات هوشمند سامسونگ را بسیار مثبت ارزیابی می کرد. به همین دلیل توانست سهم بسیار خوبی از بازار به لحاظ فروش گوشی را به دست آورد.

سامسونگ برای کسب این رتبه از سال 1986 کار خودش را شروع کرده بود، پس از چند محصول که آن‌ها را معروف ساخت و برای مدتی حریف اصلی موتورولا شدند، در سال 1993 اولین گوشی سامسونگ به بازار عرضه شد. سامسونگ یک لحظه از پیشرفت در تولید گوشی دست نکشید و طی 20 سال تبدیل به غول بلامنازع تولید کننده موبایل شد. ترقی سامسونگ در جدیدترین گوشی سامسونگ 2021 یعنی galaxy S21 اولترا به وضوح قابل مشاهده است. کی تائه لی رییس پیشین بخش wireless سامسونگ با تمام شکست‌های این کمپانی، به کیفیت محصولات پایبند بود. در اوایل کار، او و اعضای هیات مدیره این برند تمامی کالاهای معیوب یا ناقص خود را در آتش سوزاندند تا نشان دهند کیفیت و رضایت مشتری از هر چیز دیگری برایشان با اهمیت تر است.

چندین بار این شرکت کره ای در ارائه محصولات خود شکست خورد. از انفجار باتری سری نوت، شکستن نمایشگر تاشو در galaxy Z FOLD، طراحی یکسان و زننده برای سال های پیاپی که دیگر خشم طرفدارانش را برانگیخته بود تا تعظیم تمامی عوامل و مسئولین سامسونگ برای معذرت خواهی در کنفرانس خبری. هر بار سامسونگ پس از اشتباهات بزرگش تلاش کرد تا بهترین عملکرد خود را در نسل بعدی موبایل خود ارائه دهد و تمام نواقص سری‌های قبلی را از یاد ببرد. به همین علت خرید گوشی سامسونگ یک تصمیم منطقی برای افرادی می باشد که قصد دارند یک موبایل تمام عیار داشته باشند.

گوشی samsung در ایران

از گذشته تا به امروز محصولات کره‌ جنوبی در ایران طرفداران بسیاری داشته است. samsung و LG رهبران برندهای کره‌ای می باشند که لوازم خانگی و الکترونیک خود را به بازارهای جهانی عرضه کرده اند. شرکت دوو نیز در کنار این دو کمپانی فعالیتش را در ایران شروع کرده بود، اما در حال حاضر می‌خواهیم دررابطه با گوشی سامسونگ در ایران حرف بزنیم، بدین جهت باید بخاطر داشته باشید که گوشی‌های ساده سامسونگ در ایران طرفداران بسیاری داشت. پس از آن گوشی کشویی E250 با کیفیت فوق‌العاده و رنگ‌های جذابش توجهات عمومی را به خود جلب کرد. پس از آن بازار به سمت گوشی های هوشمند روانه شد و شرکت سامسونگ محصولات خود را با قیمت مناسب برای اینکه خرید گوشی آسان‌تر شود، وارد بازار ایران کرد.

مدل‌های Corby  و Corby 2 با دوربین 2 مگاپیکسلی طرفداران بسیاری را جذب کرد و از پرفروش‌ترین گوشی های سامسونگ در آن زمان محسوب می شد، اما تنها نکته منفی این مدل ها عدم استفاده از سیستم عامل اندروید بود. سری گلکسی سامسونگ با سیستم عامل اندروید روانه بازار گردید. برخلاف آیفون اپل که سالانه یک مدل را به بازار عرضه می‌کرد، سری گلکسی سامسونگ برای تمامی اقشار مردم یک مدل خاص و با کیفیت برای ارائه داشت، به همین علت تفاوتی نداشت ارزان ترین گوشی سامسونگ را خریداری کنید یا گران قیمت ترین گوشی سامسونگ را. samsung توانست به خوبی با بزرگان آن دوره یعنی شرکت نوکیا و موتورولا به خوبی به رقابت پردازد. البته تاج هر برندی گوشی های طلایه دارانش می باشد. سامسونگ نیز سری گلکسی S و سری نوت را طلایه دار خود قرار داد و با گوشی گلکسی S2 بازار را از آن خود کرد.

قطعا راز موفقیت سامسونگ کیفیت فوق‌العاده آن بوده است اما تصمیمات وحشتناک نوکیا برای رد کردن سیستم عامل اندروید و چسبیدن به طراحی قدیمی و سیستم عامل جاوا نقش مهمی در غول شدن سامسونگ در مارکت های جهانی گوشی داشت. در گلکسی S5 آن‎‌ها پا را فراتر گذاشته و مدلی با سنسور ضربان قلب روانه بازار کردند که بعدها آن‌ها را در سری S6 و ساعت هوشمند سامسونگ و مچ بندهای سلامتی این شرکت نیز شاهد بودیم. از همان اوایل عرضه تا جدیدترین گوشی سامسونگ 2021، محصولات این برند در ایران و جهان جزو پرفروش‌ترین محصولات بوده اند.

منبع: jbhifi

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد