پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پارکور( Parkour )

درعریف پارکور( Parkour ) آورده اند که پارکور یعنی عبور از موانع در سریع ترین زمان ممکن با استفاده از روان ترین ، کارآمد ترین،  کاربردی ترین   آسان ترین و ساده ترین شیوه ی حرکتی ممکن و با کمترین میزان انرژی مصرفی بدن از یک مبدا به یک مقصد . در پارکور اگرچه مبدا و مقصد مشخص و معلوم است اما مسیر مشخصی وجود ندارد .

پارکور یک هنر و نیز روش تمرین فیزیکی است و ترکیبی از راه رفتن ، دویدن ، حرکات آکروباتیک با مهارت های پریدن می باشد که شما را در سریع ترین و سالم ترین حالت ممکن از نقطه ی مبدا به مقصد می رساند. 


   

برخی از مزایای پارکور عبارتند از ؛ تناسب اندام،  استحکام استخوان ها و عضلات ، افزایش تحمل قلب و عروق ، پرورش خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس ، کاهش فعالیت های ضداجتماعی و … 

برای اینکه برای ورزش پارکور آماده شویم چه کنیم ؟

گام هایی که باید بردارید تا بتوانید خود را برای پارکور آماده سازیم عبارتند از ؛ 

  • تمرین های ورزشی مناسب از جمله بارفیکس ، کشش پا ، شنا ، چمباتمه زدن و … به صورت مرتب 

  • دویدن . چرا که دویدن بخش مهمی از پارکور است و شما را قادر می سازد فواصل طولانی را با سرعت بالا بدوید .

  • وزنه زدن . تا بتوانید حداقل وزن بدن خود را در بالا رفتن ها و آویزان شدن ها تحمل کنید .

  • نرمش ، کشش و گرم‌کردن بدن . باید بدانید که در پارکور همه ی قسمت های بدن باید آماده باشند .

  • رژیم غذایی سالم . رژیم غذایی مملو از کربوهیدرات علاوه بر سالم و کم کالری بودن،  بالاترین سطح انرژی را برای ورزش هایی همچون پارکور فراهم می‌کنند.  میوه ها و سبزیجات بهترین غذا برای شما خواهند بود . و البته نوشیدن آب را فراموش نکنید .

  • انتخاب کفش مناسب . کفش ها عناصر مهمی در پارکور به حساب می آیند . کفش ها باید محکم و سبک ، در عین حال منعطف باشند تا بتوانید به راحتی حرکت و پای خود را خم کنید . همچنین کف کفش ها خار داشته باشند . 

برای شروع پارکور بعد از رعایت موارد بالا باید تمرین های مخصوص مبتدی ها  را انجام دهید که شامل ؛ پایین آمدن از دیوار ، چمباتمه زدن هوایی ، تمرین گیاه میمون ، تمرین زانو به آرنج ، ایستادن روی دست ها ، پرش گسترده ، حرکات چهارگانه ، پرش عمودی تا فرود آرام و …. هستند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد