پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

کابل شیلد دار

کابل شیلد دار کابل شیلد دار ، همان طور که از اسمش پیداست ، انواعی از کابلها است که دارای شیلد یا سپر است . در این کابلها رسانا داخل یک عایق درون یک رسانا داخل پوسته کابل قرار دارد. شیلددار بودن کابل مزایای مختلفی دارد به عنوان مثال در برابر تداخلات و نویزها و فشارهای مکانیکی از رسانا محافظت می شود. شیلد معمولا یک رشته رسانای بافته شده ( به عنوان مثال مس ) و یا نوارهای پیچیده شده است . کابل شیلددار در مدارهای کنترل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . 


 

ادامه مطلب ...

سیم ارت

سیم ارت سیم ارت یا سیم زمین یک بخش اضطراری و مهم در وسایل الکتریکی و همچنین یک موضوع مهم در سیم کشی های ساختمانها است . سیم ارت برای ایمنی  مورد استفاده قرار می گیرد که اتش سوزی ها و برق گرفتگی های بی دلیل اتفاق نیوفتد . همان طور که از اسم آن پیداست سیم ارت یک سیم است که در وسایل الکتریکی یا اتصالات برق ساختمان به زمین متصل است . 


 

ادامه مطلب ...

آشنایی با جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه یکی از وسایل مهم در هر محیط مانند خانه ، محل کار ، مدرسه و ... است . در صورت بروز حادثه می توان قبل از رسیدن اورژانس از آن استفاده کرد. در جعبه کمک های اولیه وسایل ابتدایی پزشکی وجود دارد . جالب است که بدانید نصب جعبه های کمک های اولیه در محیط های کاری کارگاهی ، سوله های صمعتی ، ورزشگاه هها و ... به طور کلی جاهایی که احتمال خطر فراوان است اجباری است .  

 


 

آنچه درون جعبه های آتش نشانی قرار  میگیرند ، مجموعه ای از ابزار ها و دارو های پزشکی است که در مواقع ضروری و مورد نیاز استفاده می شود ، البته واضح است که با توجه به محیط و افراد این وسایل به خصوص داروها می توانند چیزهای متفاوتی را نیز شامل شوند. از جمله مواردی که در جعبه  کمک های اولیه باید وجود داشته باشد می تواند به موارد زیر اشاره کرد : 

محلول بتادین ، الکل سفید ، ژل سوختگی ، محلول آمونیک ، سرم فیزیولوژی ، پودر او ار اس ، دارو های مانند : قرصهای   آسپرین ،  استامینیفون ، رانیتیدن ،دیفنوکسیلات ، استازولاید ریال ، انتی هیستامین و ...،  پمادهای  جنتامایسین ، تتراسیکلین و ... ، پنبه استریل، گاز استریل، باند و یا نوار ، درجه تب، ژل شوینده، قیچی جراحی، پنست، موچین یا انبرک، قیچی بانداژ، سرنگ ، باند نواری و باند سه گوش، آتل، کیسه آب گرم جهت تسکین درد و یا مبارزه با سرما، کمپرس سرد، چسب زخم، پودر تالک، دستکش، نوار چسب و یا لوکوپلاست ، گیلاس مدرج، پماد ایکتیول، گیلاس چشم شویی، آینه، برس، دستکش استرلیزه، صابون، حوله، کبریت، باند زخم، زانوبند، قرصهای تصفیه آب، سوت، چراغ قوه، فندک، نخ و سوزن بخیه از  وسایلی هستند که در جعبه کمک های اولیه قرار می­‌گیرند.

باکس جعبه کمک های اولیه می تواند از جنس پلاستیک و یا فلز باشد . جعبه های فلزی می تواننداز جنس ورق استیل باشند که به دلیل قیمت گران ورقه های استیل بسیار غیر اقتصادی است . نوع دیگر جعبه های فلزی ، جعبه کمک های اولیه اهن با پوشش پودری الکترواستاتیکی است .






لامپ فلورسنت چیست ؟

لامپ فلورسنتدر دسته لامپ های کم مصرف ، نوعی لامپ به نام لامپ فلورسنت وجود دارد که اولین بار در اواخر دهه 1920 وارد بازار شد. شیوه تولید روشنایی در لامپ فلورسنت مانند دیگر لامپ ها به این صورت است که با ایجاد ولتاژ در دو سر لامپ ، گاز دورن لامپ داغ و جیوه بخار می شود که موجب تولید تابش می شود و تفاوت آن استفاده از ماده فلورسنت در بدنه است که موجب تبدیل این تابش به نور مرئی می شود . لامپ فلورسنت برای موارد استفاده معمول مانند خانه ، اداره و کارگاه ها کاربرد دارد. 

  ادامه مطلب ...

نردبان کابل چیست ؟

نردبان کابل یک راه مناسب برای مدیریت سیستم های کابلی در پروژه های مختلف عمرانی است که به منظور محافظت از سیم ها و تعیین مسیر استفاده می شود. معمولا از نردبان کابل درمسیر های عمودی استفاده می شود  و می توان سیم ها را بر روی آن محکم کرد. برای جابجایی حجم زیادی از کابل و سیم  در مسیرهای طولانی نردبان کابل یک گزینه عالی است . 

  ادامه مطلب ...

انواع چراغ خیابانی

چراغ خیابانی چراغ خیابانی ، از گذشته تا به امروز تغییرات فراوانی کرده است ، چراغ خیابانی برای نورپردازی شهر به خصوص اتوبان ها استفاده می شود . در گذشته از لامپ های گازی به عنوان منبع روشنایی چراغهای خیابانی استفاده می شد اما امروزه از دیگر انواع لامپ ها استفاده می شود و به دلیل مشکلات مختلفی که لامپ های گازی داشتند به طور معمول از انها استفاده نمی شود. لامپ های گازی توان نوری بالایی داشتند اما مصرف انرژی بالایی نیز دارند ، طول عمر آنها کوتاه است و زود تر نیاز به تعمیرات دارند. 


  ادامه مطلب ...

تابلو برق چیست ؟

تابلو برق محفظه ای است که نگه داری و محافظت از تجهیزات فرمان ، سنجش  ، پایش و اتصالات را به عهده دارد و می تواند هدف استفاده از آن کنترل یا توزیع انرژی الکتریکی باشد. تابلوهایی که برای کنترل تعبیه می شوند دارای تجهیزات کنترلی برای بررسی کنترلی و حفاظتی است . تابلو های توزیع نیز درون خود اتصالات و انشعابات برق را دارند . تابلو برق ها را به شیوه دیگری نیز می توان تقسیم کرد ، بر حسب سطح ولتاژ آن را به فشار قوی ، فشار ضعیف و فشار متوسط می توان تقسیم کرد. 

 

ادامه مطلب ...

مشخصات a32

در بین تغییراتی که در گوشی های میان رده سامسونگ در سال 2021 ، گوشی a32  بیشترین تغییرات را داشته است . وقتی به بررسی مشخصات  a32 می پردازیم ، طراحی جدید قاب پشتی و نمایشگر سوپر آمولد 90 هرتزی  ، دوربینهای چهارگانه و باتری 5000 میلی آمپرساعتی توجه کاربران را جلب می کند. 

  ادامه مطلب ...