پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

کابل فشار قوی -1

بـه علـت زیـاد بـودن میـزان توان انتقالـی از خطـوط انتقال هوایی و از سـمتی طویل بـودن اینگونه خطـوط، نصب این خطـوط در زیر زمیـن نیازمند سـرمایه گذاری بسـیار زیـادی میباشـد و اسـتفاده از خطـوط زیـر زمینـی یـا کابل فشـار قـوی فقـط در مناطق پـر جمعیت شـهری با توجه بـه قیمت زمیـن توجیه پذیر میباشـد.

  ادامه مطلب ...

معرفی دانشگاه‌های لیون فرانسه

شهر لیون به‌عنوان سومین شهر بزرگ فرانسه شناخته می‌شود که با درنظرگرفتن مناطق حاشیه‌ای، بیش از دو‌میلیون و سیصدهزار نفر جمعیت دارد و بااین‌حساب دومین منطقۀ پرجمعیت فرانسه است. قدمت شهر لیون به دورۀ روم باستان برمی‌گردد و از دورۀ رنسانس یکی از مراکز مهم و بزرگ اقتصادی اروپا قلمداد می‌شده است. درحال‌حاضر اقتصاد این شهر وابسته به بانکداری و داروسازی و صنایع زیست‌فناوری است. دانشگاه لیون در سال ۱۸۹۶ تأسیس شد و امروزه دوازده زیرمجموعه دارد که از این میان می‌توان به مدرسۀ عالی نرمالۀ لیون، دانشگاه لیون ۱، دانشگاه لیون ۲ و دانشگاه لیون ۳ اشاره کرد. سیم آخر به علاقه‌مندان تحصیل در فرانسه پیشنهاد می‌کند تا این مقاله را مطالعه کنند و با چهار دانشگاه برتر برای تحصیل در لیون آشنا شوند. 

مدرسۀ عالی نرمالۀ لیون (ENS DE LYON)

تاریخ تأسیس مدرسۀ عالی نرمالۀ لیون به قرن نوزدهم و حدود سال ۱۸۸۰ باز می‌گردد. درحال‌حاضر، حدوداً ۲،۳۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل و ۸۰۰ نفر استاد و پژوهشگر در ۲۴ آزمایشگاه آن مشغول کار هستند. مدرسۀ نرماله بهترین دانشگاه برای تحصیل در لیون به‌شمار می‌آید و یازده دپارتمان دارد‌: دپارتمان هنر و ادبیات، ‌دپارتمان بیولوژی، دپارتمان شیمی، دپارتمان علوم کامپیوتر، دپارتمان علوم زمین، دپارتمان آموزش و علوم انسانی دیجیتال، دپارتمان زبان و ادبیات خارجی، دپارتمان علوم انسانی، دپارتمان ریاضی، دپارتمان فیزیک و دپارتمان علوم اجتماعی. ازجمله رشته‌های ارائه‌شده در این مدرسه عبارت‌اند از: مطالعات فیلم، تاریخ باستان، جغرافیای دیجیتال، ریاضی، آموزش و دانش در جامعه، تکامل جوامع، تحلیل جوامع معاصر، علوم و نوآوری، اقتصاد، علوم زیستی، شهرهای هوشمند، علوم زمین، تاریخ اندیشۀ سیاسی، تاریخ فلسفه، فلسفۀ معاصر، ادبیات مدرن‌ و علوم انسانی دیجیتال.

دانشگاه لیون ۱

دومین دانشگاه معتبر برای تحصیل در لیون دانشگاه لیون ۱ است که در سال ۱۹۷۱ از ادغام دانشکده‌های علوم و پزشکی دانشگاه لیون شکل گرفت و نام آن از پزشک فرانسوی، کلاد برنارد، گرفته شده است. هم‌اکنون، این دانشگاه در سه پردیس خود از بیش از ۴۵هزار نفر دانشجو در ۱۳ رشتۀ کارشناسی و ۵۰ رشتۀ کارشناسی ارشد میزبانی می‌کند. دانشکده‌ها و دپارتمان‌های دانشگاه لیون ۱ از‌این‌قرارند: دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ دندان‌، دپارتمان زیست‌شناسی انسان، دپارتمان تربیت‌بدنی، دپارتمان شیمی و ریاضی و فیزیک، دپارتمان زیست‌شناسی و زیست‌شیمی، دپارتمان مهندسی برق، دپارتمان آی‌تی و دپارتمان مکانیک. در این دانشگاه، شماری از رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ ازجمله بازاریابی و مدیریت بین‌المللی، علوم مواد، فروش بین‌الملل، فناوری فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی، علوم زیستی، فیزیولوژی عضلات، ژنتیک سلول، بیماری‌های عفونی، زیست‌فناوری پزشکی، زیست‌فناوری گیاهان، زیست‌شناسی سرطان، تحلیل فیزیکی و شیمیایی، تصویربرداری سه‌بُعدی، ریاضی، مهندسی نانو، اخترفیزیک، فیزیک ریزاتمی، هواشناسی و دیرینه‌شناسی.

دانشگاه لیون ۲

دانشگاه لیون ۲ سال ۱۸۳۵ بنیان نهاده شد و درحال‌حاضر، با میزبانی از تقریباً ۳۰‌هزار نفر دانشجو در دو پردیس خود یکی از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در لیون است. این دانشگاه بیشتر در زمینه‌های هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی فعال است و شش دانشکده و شش مؤسسه دارد که عبارت‌اند از: دانشکدۀ مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی و علوم سیاسی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ زبان، دانشکدۀ هنر و ادبیات، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشکدۀ جغرافیا و تاریخ و گردشگری، مؤسسۀ ارتباطات، مؤسسۀ مطالعات کار، مؤسسۀ آموزش، مؤسسۀ روان‌شناسی، مؤسسۀ فناوری و مرکز مطالعات فرانسوی. برخی از رشته‌های دانشگاه لیون ۲ بدین‌شرح‌اند: مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، علوم ریاضی و کامپیوتر در علوم انسانی و اجتماعی، حقوق، مطالعات انگلیسی، عربی، آلمانی و اسپانیایی، موسیقی، هنرهای نمایشی، سینما، علوم رسانه، ادبیات کلاسیک و مدرن، نوشتن خلاق، مدیریت، اقتصاد، بانکد‌اری، امورمالی، جغرافیا، تاریخ، باستان‌شناسی، گردشگری، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر و آمار، روزنامه‌نگاری، آموزش و روان‌شناسی.

دانشگاه لیون ۳

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در لیون دانشگاه لیون ۳ است که در سال ۱۹۷۳ و پس از تقسیم دانشگاه لیون کارش را آغاز کرد. امروزه، بیش از ۲۹هزار نفر دانشجو در سه پردیس این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند. دانشگاه لیون ۳ پنج دانشکده دارد: دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ زبان، دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ فلسفه و مدرسۀ مدیریت. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه ‌از‌این‌قرارند: تجارت بین‌الملل، ارتباطات بین‌الملل، زبان و مدیریت، مطالعات انگلیسی، ادبیات مدرن، تاریخ باستان، زبان‌ و ادبیات باستان، مترجمی تجاری و حقوقی، حسابداری و حسابرسی، مدیریت، مدیریت اجتماعی و سلامت، قوانین تجارت، قوانین سینما، قوانین بیمه، قوانین مالیات، مدیریت سرمایه، مدیریت عملیات، مدیریت خرید، مدیریت تولید، مدیریت منابع انسانی، MBA بین‌المللی، تجارت خارجی، مدیریت کیفیت، بازاریابی، فروش، فلسفه، چاپ دیجیتال و تاریخ فلسفه.

تحصیل زیست شناسی در فرانسه

اگر علاقه‌مند‌ید دربارۀ موجودات زنده و موضوع‌های مرتبط به آن بیشتر بدانید، تحصیل رشتۀ زیست‌شناسی انتخاب مناسبی برایتان است. رشتۀ زیست‌شناسی درکی عمیق از دنیای طبیعی به شما می‌دهد و با کمک آن می‌آموزید چگونه پژوهشی را اجرا و مسئله‌ای را حل کنید و تفکر نقادانه داشته باشید. فارغ‌التحصیلی از رشتۀ زیست‌شناسی موقعیت‌های شغلی فراوانی به‌روی شما باز می‌کند. برای مثال، در زمینۀ محیط‌زیست، کشاورزی، حیات‌وحش، گیاه‌شناسی، آزمایشگاه زیست و بسیاری دیگر از رشته‌های مرتبط با علم زیست‌شناسی می‌توانید فعالیت کنید. در این مقاله‌ برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل زیست شناسی در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن (Sorbonne Université) برترین دانشگاه برای تحصیل زیست شناسی در فرانسه به‌شمار می‌آید. تاریخ تأسیس این دانشگاه به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد و درحال‌حاضر، بیش از ۵۵هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در سه دانشکدۀ آن تحصیل می‌کنند. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه سوربن عبارت‌اند از: ادبیات کلاسیک و مدرن، زبان و ادبیات خارجی، زیست‌شناسی، شیمی، مهندسی، ریاضیات، فیزیک، علوم زمین، محیط‌زیست، تاریخ و جغرافیا، زبان‌شناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، علوم آموزش، تاریخ هنر و باستان‌شناسی.

دانشگاه PSL

دانشگاه PSL دومین دانشگاه برتر برای تحصیل زیست شناسی در فرانسه محسوب می‌شود. نام کامل این دانشگاه علوم و ادبیات پاریس است که از سال ۲۰۱۰ کارش را آغاز کرد. دانشگاه PSL مجموعه‌ای از کالج‌های مختلف در خود دارد که قدمت قدیمی‌ترین کالج آن به قرن شانزدهم می‌رسد. هم‌اکنون، این دانشگاه میزبان بیش از ۱۷هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. دانشگاه PSL رشته‌های انگلیسی‌زبان متنوعی ارائه می‌دهد؛ ازجمله کارشناسی ارشد حسابداری و حسابرسی، کارشناسی ارشد بانکداری و امورمالی و بیمه، کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی، کارشناسی ارشد شیمی، کارشناسی ارشد علوم شناختی و کارشناسی ارشد علوم زمین.

دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل زیست شناسی در فرانسه است. سال ۲۰۱۹، دو دانشگاه پاریس دکارت (پاریس ۵) و پاریس دیدرو (پاریس ۷) با‌هم ادغام شدند و دانشگاه پاریس را تشکیل دادند. در‌حال‌حاضر، بیش از ۶۴هزار نفر دانشجو در سه دانشکدۀ این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این سه دانشکده از‌این‌قرارند: دانشکدۀ سلامت و بهداشت و دانشکدۀ علوم پایه و دانشکدۀ علوم انسانی و علوم اجتماعی. در دانشگاه پاریس، رشته‌های انگلیسی‌زبان متنوعی ارائه می‌شود. برخی از این رشته‌ها عبارت‌اند از: کارشناسی ارشد علوم دیجیتال، کارشناسی ارشد علوم اعصاب،‌ کارشناسی ارشد علوم زمین، کارشناسی ارشد زیست‌مهندسی، کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی، کارشناسی ارشد فیزیک، کارشناسی ارشد شیمی، کارشناسی ارشد علوم زیستی، کارشناسی ارشد علوم آموزش، کارشناسی ارشد بانکداری و امورمالی، کارشناسی ارشد حقوق و کارشناسی ارشد بهداشت عمومی.

دانشگاه مون‌پلیه

دانشگاه مون‌پلیه سال ۱۲۲۰م در شهر مون‌پلیه شروع به کار کرد و یکی از دانشگاه‌های قدیمی فرانسه محسوب می‌شود. تا سال ۲۰۱۵، دانشگاه مون‌پلیه به سه دانشگاه مون‌پلیه ۱ و مون‌پلیه ۲ و مون‌پلیه ۳ تقسیم شده بود؛ اما از سال ۲۰۱۵، دانشگاه‌های مون‌پلیه ۱ و ۲ مجدداً باهم یک دانشگاه را تشکیل دادند و دانشگاه مون‌پلیه ۳ به «دانشگاه پل والری» تغییر نام داد. هم‌اکنون، بیش از ۱۵هزار نفر دانشجو در پانزده دانشکده و مدرسۀ این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. تعدادی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه مون‌پلیه، یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل زیست شناسی در فرانسه، از‌این‌قرارند: زیست‌شناسی گیاهی، زیست‌فناوری، بوم‌شناسی، پزشکی، داروشناسی، فیزیولوژی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، الکترونیک، ریزالکترونیک و نانوالکترونیک و رباتیک، ریاضی، انفورماتیک، فیزیک و اختر فیزیک، مکانیک و مهندسی عمران و علوم آموزشی.

دانشگاه استراسبورگ

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل زیست شناسی در فرانسه دانشگاه استراسبورگ است. این دانشگاه سال ۱۵۳۸ بنیان نهاده شد و در دهۀ ۱۹۷۰، به سه دانشگاه تقسیم شد؛ اما از سال ۲۰۰۹، مجدداً با ادغام سه دانشگاه، کارش را شروع کرد. امروزه، این دانشگاه میزبان بیش از ۵۰هزار نفر دانشجو در ۲۸ دانشکده و دپارتمان و مرکز است. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه استراسبورگ عبارت‌اند از: کارشناسی مهندسی مکانیک و صنایع، کارشناسی مهندسی مکاترونیک، کارشناسی مهندسی سیستم‌های الکترونیک، کارشناسی جامعه‌شناسی، کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناسی ارشد اقتصاد، کارشناسی حسابداری، کارشناسی مدیریت، کارشناسی شیمی، کارشناسی حقوق، کارشناسی اقتصاد، کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی ریاضی، کارشناسی روان‌شناسی، کارشناسی علوم آموزش، کارشناسی ارشد شیمی، کارشناسی ارشد حسابداری، کارشناسی ارشد حقوق، کارشناسی ارشد امورمالی، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد فیزیک، کارشناسی ارشد روان‌شناسی، کارشناسی ارشد علوم مواد، کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و کارشناسی ارشد شهرسازی.

وایمکس چیست ؟ -قسمت سوم

وایمکس Access World interoperability for Microwave Access یا همان WiMAX که به مفهوم رویکردی همگانی برای دسترسی به امواج ماکروویو در سطح جهانی است . انجمن وایمکس با تعریف استانداری بر پایه فناوری شبکه های بدون سیم جهش عمده ای را در فن آوری های بیسیم موجب شده است. با پیاده سازی و گسترش شبکه وایمکس سرویس بیسیمی با باند پهن و بازده بالا و با هزینه کمتر خواهیم داشت که قابلیت های ویژه ای را در مقایسه با وای فای ارائه می دهد. 

  ادامه مطلب ...

معرفی محصول : لامپ هالوژن سوزنی اسرام

لامپ هالوژن ، از لامپ های جدید به حساب می آیند که در واقع تغییر یافته لامپ های رشته ای هستند . داخل این لامپ ها نیز رشته ای تنگستن به همراه یک گاز بی اثر ( ید یا برم ) وجود دارد و حجاب خارجی آن از جنس کوارتز است تا بتواند دماهای بالاتر را نیز تحمل کند.لامپ هالوژن سوزنی اسرام یکی از محصولات قابل توجه این دسته هستند که با توجه به سایز کوچکش نور خیلی خوبی را ایجاد می کند. 



اسرام یک شرکت بین المللی و چند ملیتی در زمینه تولید منابع روشنایی است که مکان اصلی آن در کشور آلمان است و زیرمجموعه ای از شرکت زیمنس است که دومین شرکت بزرگ در وسایل روشنایی است. در سال 1919 شرکت جنرال الکتریک و زیمس در جهت بهبود تجهیزات روشنایی ، شرکت اسرام را تاسیس کردند . امروزه شرکت اسرام یکی از شرکت های معتبر و پیشتاز در صنعت روشنایی است که در بازار ایران نیز شناخته شده است . 

قیمت لامپ هالوژن سوزنی  باتوجه به کیفیت آن متفاوت است و با توجه به تکنولوژی بهتر اسرام نسبت به تولیدکننده های چینی قیمت بالاتری دارد که با توجه به کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر آن قابل توجیه است . لامپ هالوژن سوزنی 20-12 اسرام دارای طول عمر 2000 ساعت و 320 لومن روشنایی است. 

مدرسه عالی نرمال پاریس

مدرسه عالی نرمال پاریس (École normale supérieure) که باعنوان ENS نیز شناخته می‌شود، از دانشگاه‌های معتبر فرانسه در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. تأسیس این دانشگاه به سال ۱۷۹۴ و در دوران انقلاب فرانسه برمی‌گردد که فعالیتش را با هدف تربیت نسل جدیدی از استادان و پژوهشگران منطبق با ارزش‌های عصر روشنگری شروع کرد. مدرسه عالی نرمال از دو بخش ادبی و تجربی تشکیل شده است و دانشجویان رقابت بسیار شدیدی برای ورود به این مدرسه دارند. گفتنی است که بیش از دوهزار و سیصد نفر دانشجو در سال برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به این دانشگاه وارد می‌شوند. شایان ذکر است چهارده برندۀ جایزۀ نوبل از فارغ‌التحصیلان مدرسه عالی نرمال پاریس بوده‌اند. سیم آخر در این مقاله‌ قصد دارد برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، به معرفی مدرسۀ عالی نرمال پاریس بپردازد. 

دپارتمان و رشته‌های مدرسه عالی نرمال پاریس

مدرسه عالی نرمال پاریس از دپارتمان‌های زیر تشکیل شده است:

دپارتمان بیولوژی، دپارتمان شیمی، دپارتمان علوم زمین، دپارتمان ریاضی، دپارتمان فیزیک، دپارتمان محیط‌زیست، دپارتمان اقتصاد، دپارتمان تاریخ، دپارتمان تاریخ و تئوری هنر، دپارتمان فلسفه، دپارتمان علوم اجتماعی، دپارتمان علوم باستان، دپارتمان جغرافیا، دپارتمان زبان و ادبیات و دپارتمان زبان و فرهنگ خارجی.

مدرسه عالی نرمال پاریس، رشته‌های گوناگونی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند که تعدادی از این رشته‌ها عبارت‌اند از:‌ فیزیک، علوم شناختی (Cognitive science)، علوم سیاره‌ای، علوم زیستی، زیست‌شناسی، نوروساینس، شیمی، ریاضی، علوم و فناوری فضایی، اقتصاد، تئوری و تاریخ ادبیات، تئوری هنر، تاریخ باستان، ژئوپلیتیک، جغرافیا، ادبیات مدرن، تاریخ فلسفه، فلسفۀ معاصر، فلسفۀ سیاسی و اجتماعی، فلسفۀ علم، فلسفۀ زبان و علوم اجتماعی.

شهریه و اسکالرشیپ‌های مدرسه عالی نرمال پاریس

شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مدرسه عالی نرمال پاریس برای دانشجویان فرانسوی و شهروندان اتحادیۀ اروپا به‌ترتیب ۲۴۳ و ۳۸۰ یورو در سال است. ناگفته نماند شهریۀ سالانۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارج از اتحادیۀ اروپا حدوداً به ۳،۷۰۰ یورو می‌رسد. دانشجویان برای پوشش بخشی از هزینه‌های تحصیل از بورسیه‌های دولتی فرانسه می‌توانند استفاده کنند. معروف‌ترین بورسیه تحصیلی در فرانسه «بورسیۀ ایفل» است که به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی، علوم  پایه، حقوق، اقتصاد، مدیریت و علوم سیاسی اعطا می‌شود. یکی دیگر از بورسیه‌های مطرح «بورسیۀ اراسموس‌پلاس» است که آن را اتحادیۀ اروپا به دانشجویان واجدشرایط اعطا می‌کند.

هزینۀ زندگی در پاریس

هزینۀ زندگی در شهر پاریس برای هر نفر بدون درنظرگرفتن اجارۀ آپارتمان، حدود ۹۷۰ یورو در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز پاریس به حدود ۱،۲۰۰ یورو و اجارۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر به حدود ۸۵۰ یورو در ماه می‌رسد. اجارۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۸۰۰ یورو درماه و اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۷۰۰ یورو در ماه تخمین زده می‌شود. گفتنی است بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری در پاریس به حدود ۱۷۲ یورو در ماه می‌رسد و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۲۷ یورو در ماه است. برای خرید بلیت تک‌سفرۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز باید ۱.۹یورو و برای بلیت یک‌ماهه باید ۷۵ یورو پرداخت.

هزینۀ تهیه غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌ ۱۵ یورو و برای دو نفر از رستورانی گران‌تر‌ ۶۰ یورو است. اگر بخواهید در خانه غذا آماده کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین شرح است: یک لیتر شیر ۱.۲ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۲ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۲۰ یورو، یک کیلوگرم موز ۲ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۳ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۳ یورو.

پنل ال ای دی

معماران به پنل ال ای دی برای نور پردازی محیط بسیار توجه دارند زیرا سطحی یک دست و بدون اختلاف ارتفاع با سطح را فراهم می سازد و می توان از آن در سقف های مشبک و کاذب نیز استفاده کرد . پنل ال ای دی در شکلهای گوناگون ، با توان متفاوت ، طیف های نوری مختلف و رنج های متفاوت شدت نوری تولید می شوند و هر فرد بسته به نیاز خود پنل ال ای دی مورد نظرش را انتخاب می کند. پنل ال ای دی با نور زرد یا طبیعی برای نورپردازی محیط مسکونی استفاده می شود و پنلهای ال ای دی سفید بیشتر در محیط تجاری استفاده می شوند . 

  ادامه مطلب ...

تحصیل فلسفه در فرانسه

واژۀ فلسفه به‌معنای «عشق به خِرَد» است و فلاسفه از منطق و دلیل برای تحلیل تجربۀ انسانی در این دنیا استفاده می‌کنند. دانشجویان رشتۀ فلسفه تفکر نقادانه، خواندن با دقت، نوشتن دقیق و تحلیل منطقی را فرا‌می‌گیرند. گرایش‌های مختلف این رشته بسته به نوع پرسشی که مطرح می‌کنند، دسته‌بندی می‌شوند. برخلاف پرسش‌های نظری که در فلسفه مطرح می‌شود، مهارت‌هایی که این رشته به دانشجویان می‌آموزد، برای کارفرمایان حیاتی است. دانشجویان فلسفه یاد می‌گیرند که چگونه با دیدی نقادانه بخوانند و بنویسند و بسیاری از دانشجویان تحصیل در این رشته را با رشته‌های دیگر ترکیب می‌کنند. سیم آخر در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل فلسفه در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه PSL

دانشگاه PSL پاریس بهترین دانشگاه برای تحصیل فلسفه در فرانسه است. این دانشگاه سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد و هم‌اکنون، میزبان بیش از ۱۷هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. در این دانشگاه، رشته‌های متنوعی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند که برخی از آن‌ها از‌این‌قرارند: کارشناسی ارشد حسابداری و حسابرسی، کارشناسی ارشد بانکداری و امورمالی و بیمه، کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی، کارشناسی ارشد شیمی، کارشناسی ارشد علوم شناختی و کارشناسی ارشد علوم زمین.

دانشگاه پاریس ۱

دومین دانشگاه برتر برای تحصیل فلسفه در فرانسه دانشگاه پاریس ۱ است. این دانشگاه از ادغام دو دانشکدۀ دانشگاه پاریس در سال ۱۹۷۱ تشکیل شد. دپارتمان‌های دانشگاه پاریس ۱ عبارت‌اند از: دپارتمان اقتصاد، دپارتمان ریاضی و علوم کامپیوتر، دپارتمان تاریخ هنر و باستان‌شناسی، دپارتمان هنر، دپارتمان جغرافیا، دپارتمان تاریخ، دپارتمان فلسفه، دپارتمان علوم سیاسی و دپارتمان حقوق. در این دانشگاه، رشته‌های گوناگونی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ ازجمله کارشناسی ارشد مشاورۀ اطلاعات و استراتژی و سازمان، کارشناسی ارشد مدیریت بین‌المللی اجرایی کسب‌وکار، کارشناسی ارشد تحلیل و سیاست در اقتصاد، کارشناسی ارشد اقتصاد توسعه، کارشناسی ارشد اقتصاد و روان‌شناسی، کارشناسی ارشد اقتصاد، کارشناسی ارشد پیشرفت پایدار اراضی، کارشناسی ارشد مدل و متدهای اقتصاد کمّی، کارشناسی ارشد حقوق آمریکایی و حقوق فرانسوی، کارشناسی ارشد دولت و حقوق تجارت جهانی، کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل، کارشناسی ارشد سیاست‌های عمومی، کارشناسی ارشد ریاضیات برای اقتصاد و امورمالی، کارشناسی ارشد تاریخ هنر و کارشناسی ارشد گردشگری بین‌المللی.

دانشگاه سوربن

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل فلسفه در فرانسه دانشگاه سوربن است. این دانشگاه سال ۲۰۱۸ پس از ادغام با دانشگاه‌های پاریس‌ سوربن و پی‌یر و ماری کوری و چند مؤسسۀ دیگر به‌عنوان دانشگاه شروع به کار کرد. درحال‌حاضر، دانشگاه سوربن از بیش از ۵۵هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در سه دانشکدۀ خود میزبانی می‌کند. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه یادشده از‌این‌قرارند: زیست‌شناسی، شیمی، مهندسی، ریاضیات، فیزیک، علوم زمین، محیط‌زیست، ادبیات کلاسیک و مدرن، زبان و ادبیات خارجی، زبان‌شناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ هنر و باستان‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، علوم آموزش، تاریخ و جغرافیا.

مدرسۀ عالی نرمال لیون

مدرسۀ عالی نرمال لیون حدوداً در سال ۱۸۸۰ بنیان نهاده شد و درحال‌حاضر، میزبان ۲،۳۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری و ۸۰۰ نفر استاد و پژوهشگر است. مدرسۀ نرمال یکی از دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل فلسفه در فرانسه است و یازده دپارتمان دارد‌: دپارتمان آموزش و علوم انسانی دیجیتال، دپارتمان زبان و ادبیات خارجی، دپارتمان علوم انسانی، دپارتمان هنر و ادبیات، ‌دپارتمان بیولوژی، دپارتمان شیمی، دپارتمان علوم کامپیوتر، دپارتمان علوم زمین، دپارتمان ریاضی، دپارتمان فیزیک و دپارتمان علوم اجتماعی. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در این مدرسه از‌این‌قرارند: شهرهای هوشمند، علوم زمین، تاریخ اندیشۀ سیاسی، تاریخ فلسفه، فلسفۀ معاصر، ادبیات مدرن‌ و علوم انسانی دیجیتال، مطالعات فیلم، تاریخ باستان، جغرافیای دیجیتال، ریاضی، آموزش و دانش در جامعه، تکامل جوامع، تحلیل جوامع معاصر، علوم و نوآوری، اقتصاد و علوم زیستی.

دانشگاه ساینس پو

دانشگاه ساینس پو آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل فلسفه در فرانسه است. این دانشگاه سال ۱۸۷۲ تأسیس شد و درحال‌حاضر، از بیش از ۱۴هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری میزبانی می‌کند. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در دانشگاه ساینس پو بدین‌شرح‌اند: کارشناسی مطالعات اروپایی‌آمریکایی، کارشناسی مطالعات اروپایی‌آسیایی، کارشناسی مطالعات خاورمیانه و مدیترانه، کارشناسی ارشد توسعه بین‌الملل، کارشناسی ارشد سیاست زیست‌محیطی، کارشناسی ارشد انرژی بین‌الملل، کارشناسی ارشد ارتباطات، کارشناسی ارشد امنیت بین‌الملل، کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری و روابط بین‌الملل، کارشناسی ارشد مدیریت پایداری بین‌المللی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی بین‌المللی، کارشناسی ارشد سیاست اقتصادی بین‌الملل، کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی و کارشناسی ارشد اقتصاد.