پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

هزینه و شرایط تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا با وسعتی بیش از 301 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 60 میلیون نفر در جنوب قارۀ اروپا قرار دارد. بیش از 60 میلیون گردشگر هرسال برای لذت بردن از آب و هوای خوب و طبیعت زیبا و بناهای تاریخی به ایتالیا سفر می‌کنند. در سال‌های گذشته، دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان ایرانی تحصیل در ایتالیا را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده‌اند. دلیل این امر وجود دانشگاه‌های باسابقۀ‌ فراوان و استادهای باتجربه در تمامی رشته‌ها است که با پایین‌ترین هزینه و بهترین امکانات فرصت مناسبی برای تحصیل در اختیار دانشجویان سراسر دنیا قرار می‌دهند. در این نوشته اطلاعات جامع و مفیدی در مورد هزینه تحصیل در ایتالیا (شامل شهریه دانشگاه‌ها و هزینه زندگی دانشجویی)، بهترین دانشگاه‌های ایتالیا و ویزای تحصیلی ایتالیا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

هزینۀ پایین تحصیل در اروپا

بدون‌شک یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی کشور ایتالیا است. شهریۀ سالانۀ مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی این کشور بین 4000-800 یورو است و تحصیل در مقطع دکتری تقریباً رایگان تمام می‌شود. به‌عنوان مثال دانشگاه صاحب‌نامی مثل ساپینزای رُم شهریۀ سالانۀ خود را 1000 یورو یا به‌عبارتی دیگر ترمی 500 یورو درنظر گرفته است. اگر دانشجویی از بورسیۀ استانی ایتالیا برخوردار باشد، علاوه‌بر تحصیل رایگان مبلغی جداگانه به‌عنوان کمک هزینه نیز از دانشگاه دریافت می‌کند. این بورسیه براساس وضعیت مالی متقاضیان به دانشجویان تعلق می‌گیرد و تا 90% درصد از شهریۀ دانشگاه و بخش بزرگی از هزینه‌های زندگی (تا پنج هزار یورو در سال) را کم می‌کند. با این حساب دانشجویان ایرانی نگرانی چندانی بابت پرداخت هزینه‌های تحصیلی نخواهند داشت. مهم‌تر از همه این است که اولین قسط بورسیۀ‌ استانی ایتالیا دو الی سه ماه پس از شروع تحصیل پرداخت می‌شود. به همین خاطر دانشجو برای گذراندن ماه‌های ابتدایی مبلغی را همراه خود داشته باشد.

امکان انجام کار دانشجویی

دانشجویان مشغول به‌تحصیل در ایتالیا از حق 20 ساعت کر در هفته کار برخوردارند. باتوجه به حجم کاری درنظر گرفته‌شده اگر هر فرد 10 یورو در ساعت دستمزد دریافت کند، دانشجویان در ایتالیا می‌توانند تا 800 یورو در ماه درآمد داشته باشند. همچنین دانشجویان در ایتالیا قادر از این امکان برخوردار خواهند بود که کارهایی مثل دستیاری تدریس (TA)، دستیاری پژوهشی (RA)، فریلنس کار با نرم‌افزار، آموزش زبان انگلیسی، کار در دانشگاه مثل امور کتابخانه، بخش کمک به دانشجویان بین‌المللی و... راهنمای گردشگری، کارهای خدماتی در رستوران‌ها، هتل‌ها و شغل‌های از این دست را حین تحصیل انجام دهند و بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

امکان سفر به تمام کشورهای حوزۀ شنگن

با دریافت ویزای ایتالیا سفر به تمام ‌کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا از جمله مانند فرانسه، اسپانیا، سوئیس، آلمان و دیگرهای کشورهای اروپایی برای گذراندن تعطیلات تابستانی و زمستانی سهل و میسر خواهد بود. اروپاگردی در کنار تحصیل یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا خواهد بود.

شرایط پذیرش و تحصیل آسان

بدون مدرک زبان، بدون شرط معدل، بدون گذراندن آزمون ورودی و حتی با وجود وقفۀ پس از دریافت آخرین مدرک تحصیلی امکان پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا وجود دارد.

شهریۀ دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا

شهریۀ سالانه دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا بین شش هزار تا بیست هزار یورو درنظر گرفته شده است.

هزینه‌ی زندگی دانشجویی در ایتالیا

غذا و مسکن در شهرهای مختلف هزینه‌های متفاوتی دارد. از همه مهم‌تر مسکن است که در شهرهای ارزان ایتالیا مثل جنوا و باری و تورین 600-500 یورو در ماه است. این مبلغ در شهرهایی مثل میلان تا 900-800 یورو خواهد بود. دانشجو بهتر است برای سال نخست مبلغی حدود 3000-2000 یورو برای تحصیل در ایتالیا کنار گذاشته باشد.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا

در فهرست زیر دانشگاه‌های برتر ایتالیا را طبق رتبه‌بندی مؤسسۀ‌QS  همراه با رتبۀ جهانی و سطح‌بندی وزارت علوم مشاهده می‌کنید:

  • Politecnico di Milano (149 | گروه الف)
  • Scuola Superiore Sant’Anna Pisa di Studi Universitari e di Perfezionamento (177 | گروه الف)
  • Alma Mater Studiorum – University of Bologna (177 | گروه الف)
  • Sapienza University of Rome (203 | گروه الف)
  • Scuola Normale Superiore di Pisa (204 | گروه الف)
  • Università di Padova (234 | گروه الف)
  • University of Milan (302 | گروه الف)
  • Politecnico di Torino (348 | گروه الف)
  • University of Trento (389 | گروه ب)
  • University of Pisa (389 | گروه الف)

 

اعزام دانشجو به ایتالیا

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه­های خارج از کشور با ابهام‌ها و پرسش‌های متعددی مواجه می­شوند؛ بنابراین، داشتن راهنما در این مسیر اهمیت خواهد داشت. مجموعۀ سیم آخر با داشتن مشاوران باتجربه در این راه کمک شایانی به متقاضیان می­کند. این مجموعه که از سال 1382 کار خود را در زمینۀ آموزش آغاز کرده است، تجربۀ سال­ها مشاوره برای تحصیل در دانشگاه­های داخل کشور را دارد و اکنون نیز در حوزۀ اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و کانادا فعالیت می‌کند.

 

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت دانشجویان (Student Migration) از مسیرهای متداول مهاجرت است. این نوع مهاجرت به‌دلیل ورود به دانشگاه‌های معتبر و به‌دست‌آوردن مدرک دانشگاهی در کشور مقصد، به‌مراتب وضعیت بهتری برای مهاجران به‌وجود می‌آورد. به‌همین‌دلیل، این افراد بخت زیادی برای پیدا‌کردن شغل مدنظرشان دارند و به‌عنوان نیرویی ماهر به‌سرعت جذب شرکت‌های موجود در کشور مقصد می‌شوند. چنین وضعیتی فرایند دریافت اقامت دائم دانشجویان را سرعت می‌بخشد. البته باید به این نکتۀ مهم نیز توجه کرد که مهاجرت تحصیلی سختی‌های خاص خود را دارد و علاقه‌مندان به این نوع مهاجرت قبل از تصمیم به مهاجرت، تمامی نکته‌های مربوط به وضعیت تحصیل، هزینۀ تحصیل، موقعیت شغلی، شرایط اقامت و... را باید مدنظر قرار دهند. در این مطلب، اطلاعات بیشتری دربارۀ شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه بیان خواهیم کرد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

دولت فرانسه با تخصیص بودجه‌‌ای هنگفت توانسته است یکی از سیستم‌های معتبر آموزشی جهان را به‌منظور ارتقای کیفیت آموزش و تحصیلات تکمیلی سروشکل دهد. دستاوردهای صنعتی و فنی و علمی فرانسه در حوزه‌های فضایی، حمل‌و‌نقل، پزشکی، ریاضیات و نیز همچنین تعداد برندگان جایزه نوبل از پویایی پژوهش در این کشور حکایت می‌کند. سیستم آموزش عالی فرانسه برپایه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی معتبر و مهارت‌های حرفه‌ای و کارآمد بنا شده است.

برخی از مزایای تحصیل در فرانسه عبارت‌اند:

·         نبود تبعیض آموزشی بین دانشجویان خارجی و داخلی

·         کیفیت آموزشی چشمگیر باتوجه به نیاز دانشجو

·         بیش از ۱۳۰۰ برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی

·         رتبه ششمین کشور برتر جهان در بخش تحقیق و توسعه

·         پنجمین قدرت اقتصادی برتر جهان

·         صنایع پیشرفته و پیشرو در زمینه‌های مختلف علمی

·         فرصت یادگیری زبان فرانسوی

·         بیمه درمانی دانشجویی رایگان

·         رتبه سومین کشور جهان در جذب دانشجوی بین‌المللی

نکته مهم دیگر اینکه دانشجویان بین‌المللی مانند دانشجویان بومی شهریه پرداخت می‌کنند و از این نظر، دولت فرانسه تبعیضی بین دانشجویان قائل نشده است. باوجود این‌ از ابتدای پاییز ۲۰۱۹ تغییراتی در شهریه دانشجویان بین‌المللی به‌وجود آمده است و آنان شهریه بیشتری باید پرداخت کنند. این تغییر شهریه از بدین شرح است:

·         ۲۷۷۰ یورو در سال برای دوره‌های کارشناسی

·         ۳۷۷۰ یورو در سال برای دوره‌های کارشناسی ارشد

·         ۳۸۰ یورو برای دوره‌های دکتری

این شهریه‌ها به دانشگاه‌های دولتی فرانسه مربوط است و شهریه‌ دانشگاه‌های خصوصی بیشتر و به‌طور متوسط بین سه تا بیست‌هزار یورو در سال خواهد بود. باتوجه به اینکه قانون افزایش شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی اخیراً به‌تصویب شده است، بسیاری از دانشگاه‌های دولتی فرانسه همچنان طبق سیاست‌‌های قبلی عمل می‌کنند و دانشجویان بابت شهریه تنها فقط مبلغی درحدود دویست یورو باید بپردازند.

متقاضیان با اخذ پذیرش در یکی از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری می‌توانند اقامت دانشجویی carte de séjour d’étudiant  دریافت کنند. با این اقامت دانشجویان اجازه خواهند داشت در هفته بیست ساعت کار کنند. 31 دانشگاه فرانسه در رتبه‌بندی جدید مؤسسه QS، در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارند. ده دانشگاه برتر این کشور در رتبه‌بندی یادشده از این قرارند:

1.      دانشگاه ( PSL ۵۳ | گروه الف)

2.      دانشگاه اکول پلی‌تکنیک (۶۰ | گروه الف)

3.      دانشگاه سوربن (۷۷ | | الف)

4.      دانشگاه سنترال سوپلک (۱۳۹)

5.      دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون (۱۶۰ | الف)

6.      دانشگاه تلکام پاریس‌تک (۲۲۴ | الف)

7.      دانشگاه ساینس‌پو (۲۴۲ | الف) صرفاً در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، حقوق و علوم سیاسی

8.      دانشگاه اکول دپونتس پاریس‌تک (۲۵۰ | الف)

9.      دانشگاه پاریس (۲۵)

10.  دانشگاه پاریس سود (۲۶۲ | الف)

شرکت در دوره‌های زبان فرانسه در این کشور از دیگر راه‌های مهاجرت تحصیلی به فرانسه است. دولت فرانسه باهدف شناساندن ظرفیت‌های موجود و ایجاد وزنه اقتصادی برای زبان فرانسه در دنیا، به‌شدت می‌کوشد تا آن را ترویج دهد. بنابراین، متقاضیان با شرکت در دوره‌های زبان فرانسه، ویزای تحصیلی می‌توانند دریافت کنند. سن بیش از هجده سال و داشتن مدرک دیپلم ازجمله شرایطی است که متقاضیان شرکت در این دوره‌ها باید داشته باشند. ناگفته نماند با کسب نمره مورد نیاز از این دوره متقاضیان از دانشگاه‌های فرانسه می‌توانند پذیرش بگیرند و ادامه تحصیل دهند. به‌طور کلی هزینه شرکت در دوره‌های زبان فرانسه بیش از دو هزار یورو برای دو نیمسال است که البته باتوجه به نوع کالج و دانشگاه، احتمالاً این مبلغ متغیر خواهد بود.

دیگر نکته مهم اینکه متقاضیان مهاجرت به کانادا پس از گذراندن دوره زبان فرانسوی در فرانسه، بخت بیشتری برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا خواهند داشت.

دانشجویان بین‌المللی از هر ملیت و در هر مقطع تحصیلی حق اشتغال حین تحصیل را خواهند داشت. دانشجویان مدرسه‌های زبان برای بهره‌بردن از این امکان باید حداقل بیست ساعت در هفته کلاس داشته باشند. حداقل دستمزد ناخالص سال ۲۰۱۹ در فرانسه در ازای یک ساعت کار مفید حدود ده یورو ناخالص تعیین شده است که پس از کسر مالیات (کسر اجباری ۲۰% درصد تأمین اجتماعی) حدود هشت یورو خالص خواهد بود.

کار دانشجویی در فرانسه کارهای دانشگاهی و بیرون از دانشگاه را شامل می‌شود. دستیاری آموزشی و دستیاری پژوهشی استادان، پذیرش و استقبال از دانشجویان تازه‌وارد در آغاز سال تحصیلی، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، کمک به دانشجویان معلول و از جمله کارهایی است که درون دانشگاه وجود دارد. دانشجویان بیرون از دانشگاه نیز در کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها، نگهداری از کودکان و... می‌توانند کار کنند. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه حدود هفتصد تا هشتصد یورو در ماه است.

متقاضیان دریافت اقامت فرانسه پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور،  گواهی تعهد استخدام یا قرارداد کاری با حقوق 5/1 برابر حداقل حقوق در فرانسه باید داشته باشند. متقاضیان ثبت شرکت مرتبط با رشته تحصیلی نیز در فرانسه می‌توانند برای اقامت موقت درخواست کنند.

طبق آخرین آمار، نرخ 7/8% بیکاری در فرانسه در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است. نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های فرانسه درخورتوجه است. برای مثال 7/97 درصد دانشجویان اکول پلی‌تکنیک (École Polytechnique)  حداکثر یک سال پس از فارغ‌التحصیلی، مشغول کار می‌شوند و این دانشگاه از نظر وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان رتبه هجدهم را بین دانشگاه‌های جهان از آن خود کرده است.

برای دریافت کارت اقامت (carte de résident) باید پنج سال متمادی در فرانسه اقامت و هر ده سال اقامتتان را تمدید کنید. اعضای خانواده شما نیز پس از پنج سال برای اقامت دائم می‌توانند درخواست دهند. ناگفته نماند اگر بیش از دو سال متوالی از فرانسه خارج شوید، اقامت دائم شما باطل خواهد شد.

اعزام دانشجو به فرانسه

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه‌­های خارج از کشور با ابهام‌ها و پرسش‌های متعددی مواجه می‌شوند؛ بنابراین، داشتن راهنما در این مسیر برای آنها اهمیت خواهد داشت. مجموعۀ سیم آخر که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینۀ آموزش آغاز کرده است؛ تجربۀ سال‌ها مشاورۀ تحصیلی برای دانشگاه­های داخل کشور را دارد و اکنون نیز با فعالیت در حوزۀ اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و کانادا در این راه کمک شایانی به متقاضیان می­‌کند. 

 

 

دانشگاه مک‌گیل کانادا

افرادی که تمایل دارند در کانادا تحصیل کنند، به دانشگاه مک‌گیل بسیار علاقه‌مندند. این دانشگاه در شهر مونترال قرار دارد و سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را از ۱۵۰ کشور جهان به‌خود جذب می‌کند. بیشترین درصد دانشجویان دکتری در بین تمامی دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا به دانشگاه مک‌گیل مربوط است. شهرت این دانشگاه به‌دلیل پنجاه مرکز و مؤسسه تحقیقاتی، بیش از چهارصد دوره تحصیلی، تاریخ غنی و شبکه فارغ‌التحصیلان موفق با حدود 250 هزار نفر عضو در سراسر جهان است. در سال 2020، دانشگاه مک‌گیل، رتبه سی‌وپنجم را در فهرست دانشگاه‌‎های برتر جهان و رتبه دوم را در فهرست دانشگاه‌های برتر کانادا از آن خود کرد. این اعداد و ارقام دانشگاه مک‌گیل را به اولویت نخست متقاضیان تحصیل در کانادا تبدیل کرده است.

مزایای دانشگاه مک‌گیل کانادا

دانشگاه مک‌گیل کانادا و فارغ‌التحصیلانش در بین کارفرمایان اعتبار بسیار چشمگیری دارند. درصد درخورتوجه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک‌گیل دو سال پس از پایان تحصیل نشان می‌دهد که تحصیل در این دانشگاه ورود به دنیای کسب‌وکار را تضمین می‌کند. در ادامه، آمار فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاه مک‌گیل را ذکر شده‌اند:

·         فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی: 95 درصد.

·         فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی: 91 درصد.

·         فارغ‌التحصیلان رشته علوم: 84 درصد.

·         فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری: 81 درصد.

در رتبه‌بندی شهرهای دانشجویی برتر جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به‌ترتیب رتبه‌های نخست و چهارم به شهر مونترال مربطو بوده‌ است. شهر مونترال را با هنر و فرهنگ‌های گوناگون و امنیت مطلوب و هزینه‌های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه زندگی می‌شناسند. از 5/3 میلیون نفر جمعیت کلان‌شهر مونترال، ۸۰۰ هزار نفر در دیگر نقاط جهان متولد شده‌اند و ۲۲۰ هزار نفر تحصیلات دانشگاهی دارند. مؤسسه‌های بین‌المللی، شرکت‌های داروسازی، شرکت‌های مالی و شرکت‌های هوانوردی بسیاری در شهر مونترال وجود دارند که فرصت‌های شغلی فراوانی برای دانشجویان فراهم می‌سازند. حدود 32 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک‌گیل را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. شایان ذکر است این دانشگاه سیزده سال متوالی برترین دانشگاه کانادا در زمینه دکتری پزشکی بوده است.

 

دانشکده‌های دانشگاه مک‌گیل کانادا

در فهرست زیر، دانشکده‌های دانشگاه مک‌گیل را به‌‌ترتیب حروف الفبا آورده شده‌اند:

دانشکده آموزش

دانشکده علوم

دانشکده مطالعات ادیان

دانشکده برنامه‌ریزی شهری

دانشکده علوم ارتباطات و اختلالات ارتباطی

دانشکده مطالعات اطلاعات

دانشکده پرستاری INGRAM

دانشکده علوم تغذیه انسانی

دانشکده مطالعات تکمیلی

دانشکده پزشکی

دانشکده علوم کامپیوتر

دانشکده معماری

دانشکده تحصیلات تکمیلی و پسادکتری

دانشکده فیزیوتراپی و کاردرمانی

دانشکده موسیقی SCHULICH

دانشکده حقوق

دانشکده کشاورزی و علوم زیست‌محیطی

دانشکده مهندسی

دانشکده خدمات اجتماعی

دانشکده محیط زیست MCGILL

دانشکده هنر

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده مدیریت DESAUTELS

 

دانشکده سیاست عمومی MAX BELL

دانشکده مدیریت فروش BENSADOUN

 

 

شرایط پذیرش دانشگاه مک‌گیل کانادا

اولین گام برای اخذ پذیرش مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پیدا کردن رشته و زمینه تحقیقی مرتبط با پیشینه تحصیلی فرد است. با جست‌و‌جو در وبگاه دانشگاه مک‌گیل و دانشکده‌های مختلف آن، می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره‌ رشته‌های تحصیلی و زمینه‌های تحقیقاتی دانشگاه کسب کنید. بعد از این مرحله، برقراری ارتباط با مسئول پذیرش دانشکده مدنظر و همچنین استادان آن دانشکده و آشنایی با فعالیت‌های علمی آن دپارتمان ضروری است. دانشجویانی که قصد دارند در مقاطع دکتری و عالی‌تر تحصیل کنند، به‌طور حتم باید با استادی با عنوان Supervisor در ارتباط باشند. زیرا بدون داشتن Supervisor مراحل اخذ پذیرش و به‌دست آوردن فرصت تحقیقات و تحصیل امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدارک مورد نیازبرای پذیرش دانشگاه مک‌گیل کانادا

·         اصل و ترجمه مدارک تحصیلی تمامی مقاطع پیشین.

·         اصل و ترجمه کارنامه و ریزنمرات تمامی مقاطع تحصیلی پیشین.

·         داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر با حداقل معدل سه از چهار.

·         حداقل دو توصیه ‌نامه از استاد آشنا با کار شما.

·         مدرک زبان ( آیلتس 5/6 به بالا و تافل ۸۶ به بالا). نمره تافل در هر بخش نباید کمتر از ۲۰ باشد.

·         انگیزه‌نامه تحصیلی (Personal Statement).

·         GRE  و GMAT در صورت نیاز.

مراحلی که پیش از اقدام برای اخذ پذیرش باید بگذرانید، یکی مراجعه به وبگاه دانشگاه مدنظر برای اطلاع از مدارک موردنیاز و دیگری پیدا کردن آخرین تاریخ‌های ارسال مدارک و ثبت‌نام است. باتوجه به برنامه‌های متفاوت هر دانشکده و دانشگاه ممکن است هر کدام مدارک و 

تاریخ‌های جداگانه‌ای داشته باشند.


شهریه دانشگاه مک‌گیل کانادا

شهریه دانشگاه مک‌گیل بسته به رشته‌ و مقطع تحصیلی متفاوت است. در ادامه، شهریه‌های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری و دوره‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را ذکر خواهیم کرد.

مقطع کارشناسی

گذراندن ۳۰ واحد در هر سال تحصیلی و120 واحددر  طول دوره چهار ساله کارشناسی برای دانشجویان این مقطع الزامی است. در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹، دانشجویان بین‌المللی کارشناسی دانشگاه مک‌گیل از 18 هزار تا 49 هزار دلار کانادا در سال شهریه پرداخت کرده‌اند. در جدول زیر، میزان شهریه دانشکده‌های مختلف را مشاهده می‌کنید:

دانشکده

شهریه سالانه (دلار کانادا)

دانشکده علوم، مهندسی و حقوق

392/42

دانشکده پرستاری، کشاورزی، فیزیوتراپی و کاردرمانی

229/20

دانشکده مدیریت

748/48

دانشکده هنر و آموزش

110/18

دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی

با توجه به اینکه در سال‌های مختلف تحصیلی دانشجویان دوره‌های پزشکی و دندان‌پزشکی تعداد واحد متفاوتی اخذ می‌کنند، به تبع شهریه‌ این دوره‌ها متغیر است. شهریه دانشگاه مک‌گیل برای این دو رشته را به طور تقریبی در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

دوره

شهریه سال اوّل (دلار کانادا)

شهریه سال دوّم (دلار کانادا)

شهریه سال سوم (دلار کانادا)

شهریه سال چهارم (دلار کانادا)

پزشکی و جراحی

42000

33000

33000

23000

دندان‌پزشکی

43000

38000

37000

25000

 

مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

در جدول‌های زیر شهریه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین دوره‌های مختلف مدیریت فهرست شده‌اند:

دوره

کارشناسی ارشد (دلار کانادا)

دکتری (دلار کانادا)

هزینه اخذ هر واحد درسی

604

-

ترم‌های تمام‌وقت پایان‌نامه

710/8

819/7

ترم‌های اضافه پایان‌نامه

770

770

 

دوره

شهریه (دلار کانادا)

دوره دو ساله MBA

250/22 در سال

دوره سه ساله MBA

833/14 در سال

دوره ارشد بین‌المللی برای مدیران

48000 دلار برای کل دوره

 

اعزام دانشجو به کانادا

 علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه­های خارج از کشور با ابهام‌ها و پرسش‌های متعددی مواجه می­شوند؛ بنابراین، داشتن راهنما در این مسیر برای آنها اهمیت خواهد داشت. مجموعۀ سیم آخر که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینۀ آموزش آغاز کرده است؛ تجربۀ سال­ها مشاورۀ تحصیلی برای دانشگاه­های داخل کشور را دارد و اکنون نیز با فعالیت در حوزۀ اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و کانادا در این راه کمک شایانی به متقاضیان می­‌کند.

شرایط دریافت بورسیۀ تحصیلی اسپانیا

این روزها تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا آرزوی بسیاری از دانشجویان است؛ اما به‌دلیل شهریۀ دانشگاه‌ها و هزینه‌های نسبتاً گران زندگی و تحصیل، تنها تعداد اندکی از آنان در دانشگاه و رشتۀ مدنظرشان می‌توانند تحصیل کنند. به‌عبارت دیگر، وضعیت اقتصادی ضعیف بسیاری از دانشجویان عامل اصلی در جلوگیری از رسیدن آنان به آرزویشان است. باوجود این، بسیاری از دانشگاه‌ها بورسیه‌هایی برای دانشجویان واجد شرایط درنظر گرفته‌اند تا آرزوی دیرین آنان را محقق کنند.

بورسیه یا کمک‌هزینۀ تحصیلی (Bursary) پولی است که دانشجویان از کالج یا دانشگاه دریافت می‌کنند تا هزینه‌های تحصیل و زندگی‌اش را بتوانند بپردازند. دانشگاه‌های بین‌المللی کمک‌هزینه‌های‌شان را براساس سیستمی با عنوان Sliding Scale به دانشجویان اعطا می‌کنند. طبق این سیستم، دانشجویانی که درآمد والدین‌شان کمتر از سقف تعیین‌شدۀ باشد، کمک‌هزینۀ بیشتری دریافت خواهند کرد. این کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌ها بار زیادی از دوش دانشجویان برمی‌دارند. کشور اسپانیا مانند دیگر کشورها، بورسیه‌هایی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌کند. در این مطلب برای علاقه‌مندان تحصیل در اسپانیا دربارۀ شرایط بورسیۀ تحصیلی اسپانیا و فرایند دریافت توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

 

شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا

به‌طورکلی، شرایط بورسیه تحصیلی به عوامل مختلفی از جمله نوع بورسیه و دانشگاه و کشور محل تحصیل بستگی دارد. بودجۀ این بورسیه‌ها را هم دولت و هم دانشگاه‌ها تأمین می‌کنند. هدف از اعطای این بورسیه‌ها آسان‌‌کردن تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین‌المللی است تا آنان به‌جای مسائل اقتصادی بر مباحث درسی و پژوهشی‌شان تمرکز ‌کنند. بورسیه‌های تحصیلی ممکن است به‌صورت نقدی،‌ بُن،‌ تخفیف شهریه یا خدمات دراختیار دانشجویان قرار گیرد و باوجود الزامی‌بودن رقابت دانشجویان در دریافت بورسیه از دانشگاه‌های این کشور، دانشگاه‌ها شرایطی عمومی برای بهره‌مندی از بورسیه‌ تحصیلی اسپانیا درنظر گرفته‌اند که هرکدام امتیازهای مهمی به‌حساب می‌آیند. برخورداری از تمامی این شرایط برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا الزامی نیست؛ اما داشتن هرکدام بخت دانشجویان را برای دریافت آنها به‌مراتب افزایش می‌دهد. این شرایط عبارت‌اند از:

·        رزومۀ تحصیلی قوی

·        تحصیل مقطع تحصیلی پیشین در دانشگاه‌های معتبر

·        معدل عالی در مقاطع تحصیلی پیشین

·        داشتن مقاله‌های ISI و شرکت در کنفرانس‌های علمی

·        تسلط بر زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی (نمرۀ درخورتوجه مدرک زبان)

·        انگیزه‌نامۀ تحصیلی مناسب

·        توصیه‌نامۀ تحصیلی از استادان شناخته‌شده

نحوۀ دریافت بورسیۀ تحصیلی اسپانیا

علاقه‌مندن به دریافت بورسیۀ تحصیلی ابتدا فرم درخواست بورسیه را از وزرات‌های آموزش یا امورخارجه باید دریافت و تکمیل کنند و برای دانشگاه مدنظر بفرستند تا در صف متقاضیان بورسیه قرار گیرند. این فرم پرسش‌هایی دربارۀ درآمد دانشجویان و والدینشان را شامل می‌شود و با تکمیل تمامی اطلاعات خواسته‌شده، کمک مالی در سریع‌ترین زمان ممکن به دانشجویان تعلق می‌گیرد. نکتۀ مهم این است که درخواست بورسیه‌های تحصیلی اسپانیا محدودیت زمانی دارد؛ به‌همین‌دلیل، اطلاع از زمان‌بندی‌های تعین‌شدۀ دانشگاه مدنظر ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم ارسال درخواست را به روزهای پایانی موکول نکنید.

 انواع بورسیۀ تحصیلی اسپانیا

مؤسسه‌های بسیاری در اسپانیا بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری درنظر گرفته‌اند که بعضی از آن‌ها مثل بورسیه‌های تحصیلی وزارت آموزش و فرهنگ و ورزش اسپانیا مختص دانشجویان بین‌المللی است. بورسیه‌های تحصیلی مخصوص دانشجویان بینالمللی عبارتند از:

·        بورسیه‌های تحصیلی آژانس توسعه و همکاری‌های بین‌المللی اسپانیا

·        بورسیۀ مرکز ابرپردازش بارسلونا و موقعیت‌پژوهشی دانشجویی CNS در اسپانیا

·        موقعیت‌های دکتری SIMPaP برای دانشجویان بین‌المللی در MATHEGRAM ITN

·        بورسیۀ کارشناسی ارشد اراسموس موندوس در رشتۀ مطالعات زنان و جنسیت

اعزام دانشجو به اسپانیا

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه‌­های خارج از کشور با ابهام‌ها و پرسش‌های متعددی مواجه می‌شوند؛ بنابراین، داشتن راهنما در این مسیر برای آنها اهمیت خواهد داشت. مجموعۀ سیم آخر که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینۀ آموزش آغاز کرده است؛ تجربۀ سال‌ها مشاورۀ تحصیلی برای دانشگاه­های داخل کشور را دارد و اکنون نیز با فعالیت در حوزۀ اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و کانادا در این راه کمک شایانی به متقاضیان می­‌کند.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت دانشجویان (Student migration) از مسیرهای متداول مهاجرت است. این نوع مهاجرت به‌دلیل ورود دانشگاه‌های معتبر و به‌دست آوردن مدرک دانشگاهی در کشور مقصد، به‌مراتب وضعیت بهتری برای مهاجران به‌وجود می‌آورد. به‌همین دلیل این افراد بخت زیادی برای پیدا کردن شغل مدنظرشان دارند و به‌عنوان نیرویی ماهر به‌سرعت جذب شرکت‌های موجود در کشور مقصد می‌شوند. چنین وضعیتی فرایند دریافت اقامت دائم دانشجویان را سرعت می‌بخشد. البته باید به این نکته مهم نیز توجه کرد که مهاجرت تحصیلی سختی‌های خاص خود را دارد و علاقه‌مندان این نوع مهاجرت قبل از تصمیم به مهاجرت تمامی نکته‌های مربوط به وضعیت تحصیل، هزینه تحصیل، موقعیت کار، شرایط اقامت و را باید مدنظر قرار دهند. در این مطلب اطلاعات بیشتری درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بیان خواهیم کرد.

ایتالیا یکی از کشورهای مطرح اروپایی است که از کیفیت آموزشی راضی‌کننده‌ای بهره می‌برد. ایتالیا به‌دلیل برخورداری از دانشگاه‌های معتبر و سیستم عالی آموزشی همواره توجه دانشجویان بین‌المللی را به‌خود جلب کرده است. با وجود گران بودن متوسط شهریه در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سالانه بین هشتصد تا چهار هزار یورو خواهد بود. اعطای بورسیه تحصیلی ایتالیا امکان تحصیل در این کشور را فراهم کرده است. بعضی از بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا را دولت و برخی دیگر را دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. بورسیه تحصیلی ایتالیا مثل بورسیه دولتی یا بورسیه جهان سوم از بورسیه‌های شناخته‌شده‌ای است که دانشجویان واجدشرایط می‌توانند از آن استفاده کنند. به‌عنوان مثال بورسیه استانی براساس میزان درآمد خانواده و وضعیت اقتصادی به دانشجویان داده می‌شود. دانشجویان متقاضی بورسیه استانی با ارائه مدارک موردنیاز دانشگاه، باید ثابت کنند که برای تأمین مخارج تحصیل و زندگی، درآمد سالانه‌شان به هجده‌هزار یورو نمی‌رسد. اکثر دانشجویان ایرانی با دریافت این بورسیه موفق به تحصیل در ایتالیا می‌شوند.

این بورسیه معافیت از پرداخت شهریه، کمک‌هزینه سه هزار تا پنج هزار و دویست یورویی در سال و... را شامل می‌شود. ناگفته نماند مقطع و رشته تحصیلی امتیاز محسوب نمی‌شود و افراد صرفاً براساس درآمد و دارایی خانواده‍‌شان ارزیابی می‌شوند.


دانشگاه‌هایی در ایتالیا وجود دارند که بعضی از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه اوربینو
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه پاویا

در مهاجرت تحصیلی به ایتالیا شرایط سنی نکته‌ی مهمی به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی، دانشگاه‌های ایتالیا و سفارت این کشور، در این‌باره چندان سخت‌گیر نیستند. برای مثال، اگرچه گفته می‌شود اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی برای متقاضیان بزرگتر از ۲۸ سال با ریسک همراه است، متقاضیانی با سن بیشتر (۳۰ سال و بزرگتر) نیز توانسته‌اند ویزا دریافت کنند همچنین در مقطع کارشناسی ارشد، معمولاً ریسک ویزای تحصیلی برای متقاضیان بزرگ‌تر از ۳۵ سال مطرح می‌شود؛ اما دانشجویانی بوده‌اند که با سن بیشتر (۴۰ سال) نیز برای ادامه تحصیل در این مقطع از دانشگاه پذیرش و از سفارت ایتالیا ویزا دریافت کرده‌اند. برای تحصیل مقطع دکتری در ایتالیا محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و رزومه تحصیلی، سوابق کاری و شرایط هر فرد جداگانه بررسی می‌شود.

اعزام دانشجو به ایتالیا

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه­های خارج از کشور با ابهام‌ها و پرسش‌های متعددی مواجه می­شوند؛ بنابراین، داشتن راهنما در این مسیر اهمیت خواهد داشت. مجموعۀ سیم آخر با داشتن مشاوران باتجربه در این راه کمک شایانی به متقاضیان می­کند. این مجموعه که از سال 1382 کار خود را در زمینۀ آموزش آغاز کرده است، تجربۀ سال­ها مشاوره برای تحصیل در دانشگاه­های داخل کشور را دارد و اکنون نیز در حوزۀ اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و کانادا فعالیت می‌کند.

 

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان


مهاجرت تحصیلی یکی از اهداف دانشجویان باانگیزه است؛ زیرا از این طریق دانش و تجربۀ کافی برای کار در حوزۀ رشتۀ تحصیلی دلخواه‌شان را در دانشگاههای معتبر جهانی می‌توانند کسب کنند. کشورهای متعددی وجود دارند که دانشگاه‌‌هایشان در جهان بسیار مشهورند. آلمان یکی از این کشورهاست که به‌دلیل دانشگاه‌‌های رایگان و کیفیت آموزشی و تحقیقاتی رضایت‌بخش حاکم بر آن‌ها، در بین دانشجویان بین‌المللی طرفداران پروپاقرص فراوانی دارد. در این مقاله، اطلاعات بیشتری دربارۀ مهاجرت تحصیلی به آلمان بیان خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

همانطورکه گفتیم، یکی از دلایل علاقهمندی دانشجویان بین‌المللی به آلمان، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های معتبر این کشور و جایگاه علمی‌شان در بین دیگر دانشگاه‌های جهان است. به‌عبارت دیگر، آلمان یکی از قطب‌های علم دنیا به‌حساب می‌آید؛ به‌گونه‌ای که در وبگاه‌های مختلف رتبه‌بندی، نام تعداد زیادی از دانشگاههای این کشور به‌چشم می‌خورد. وجود فرصتهای شغلی فراوان برای دانشجویان در آلمان یکی از دیگر دلایل علاقه‌‌‌مندی دانشجویان سراسر دنیا به تحصیل در آلمان است. به‌بیان بهتر، دانشجویان غیراروپایی در صورت دریافت اجازۀ کار (work permit) برای تأمین هزینه‌های زندگی در آلمان می‌توانند ۱۹۰ روز تمام‌وقت یا ۲۴۰ روز پاره‌وقت در سال کار کنند. ناگفته نماند دانشجویان غیراروپایی اجازه ندارند برای کسب‌وکار خودشان کار کنند؛ اما‌ موقعیت‌های شغلی فراوانی برای‌شان وجود دارد.

با هدف اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان بومی و غیربومی،‌ توافق‌نامه‌هایی بین دانشگاه‌های علمی‌کاربردی آلمان و شرکت‌های بزرگ منعقد شده است تا دانشجویان برای کارآموزی و استخدام از آن‌ها بتوانند استفاده کنند. باوجود بدون حقوق بودن اکثر دوره‌های کارآموزی، این دوره‌ها به دانشجویان برای یافتن موقعیت شغلی مناسب پس از دریافت مدرک کمک می‌کند. شایان ذکر است طبق قوانین کشور آلمان، دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند حداکثر هجده‌ماه پس از فارغ‌التحصیلی در آلمان بمانند تا شغل مناسب و مرتبط با مدرک تحصیلی‌شان را پیدا کنند.

شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان با یکدیگر متفاوت است. بهطورکلی متقاضیان غیراروپایی که قصد دارند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند، باید سوابق تحصیلی تأییدشدۀ دانشگاههای آلمان را ارائه دهند. افزون‌براین،  متقاضیان بسته به نوع رشتۀ دانشگاهی در دوره‌های کالج و کلاس‌های آماده‌سازی پیش از ورود به دانشگاه باید شرکت کنند. گفتنی‌ است برای دریافت پذیرش از مقاطع مختلف تحصیلی، ارائۀ مدارکی همچون ترجمۀ سوابق تحصیلی، تمکن مالی، رزومۀ تحصیلی، انگیزه‌نامه و دیگر مدارک موردنیاز ذکرشده در وبگاه دانشگاه مدنظر الزامی است.

اعزام دانشجو به آلمان

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه­های خارج از کشور با ابهام‌ها و پرسش‌های متعددی مواجه می­شوند؛ بنابراین، داشتن راهنما در این مسیر برای آنها اهمیت خواهد داشت. مجموعۀ سیم آخر که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینۀ آموزش آغاز کرده است؛ تجربۀ سال­ها مشاورۀ تحصیلی برای دانشگاه­های داخل کشور را دارد و اکنون نیز با فعالیت در حوزۀ اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و کانادا در این راه کمک شایانی به متقاضیان می­کند.

 

معرفی دانشگاه های هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان محسوب می‌شود که در شمال این کشور واقع شده است. هامبورگ از جمله شهرهایی است که از شرایط ایده‌آلی برای زندگی برخوردار است. این شهر ۷۵۵.۲ کیلومترمربع مساحت دارد و در سال ۲۰۲۰، جمعیتش حدود ۱میلیون و ۷۹۰هزار نفر تخمین زده شده است. هامبورگ دانشگاه‌های متعددی دارد که برخی از آن‌ها نظیر دانشگاه هامبورگ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان جایگاه مناسبی را از آن خود کرده‌اند. علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان، به‌ویژه تحصیل در شهر هامبورگ، لازم است دربارۀ دانشگاه های هامبورگ اطلاعات کاملی داشته باشند؛ ازاین‌رو در این مقاله، می‌کوشیم دربارۀ دانشگاه‌های این کشور اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. شهرهای آلمان در زمینه‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌های متعددی دارد. از جمله دانشگاه های هنر آلمان که سالانه متقاضیان بی‌شماری از سراسر دنیا را به این کشور سرازیر می‌کنند.

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه هامبورگ یکی از دانشگاه‌های مشهور آلمان و جهان است که به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسۀ تحقیقاتی و آموزشی شمال آلمان و سومین دانشگاه بزرگ این کشور شناخته می‌شود. ساختمان اصلی این دانشگاه در ناحیۀ روترباوم واقع است و مراکز تحقیقاتی و آموزشی دیگر آن در اطراف شهر پراکنده هستند. دانشجویان می‌توانند از بین رشته‌های مختلف موجود در این دانشگاه که بین شش دانشکدۀ آن توزیع شده‌اند، رشتۀ دلخواه‌شان را انتخاب کنند.

دانشگاه‌های هامبورگ آلمان
دانشگاه‌های هامبورگ آلمان

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ در سال ۱۹۷۰ از ادغام چهار مدرسۀ مهندسی و شش هنرستان با هدف بهبود قالب جدیدی از آموزش عالی تأسیس شد. ناگفته نماند تمرکز این دانشگاه بر کاربردی‌سازی دانش است. دانشجویان می‌توانند رشتۀ دلخواهشان را از میان رشته‌های موجود در دانشکده‌های زیر برگزینند:

  • مهندسی و علوم کامپیوتری
  • علوم زیستی (علوم زندگی)
  • طراحی و اطلاعات و رسانه
  • مدیریت دولتی و کسب‌و‌کار
  • پرستاری و مددکاری اجتماعی

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ رشته‌های تحصیلی متنوعی و مدرنی دارد که برخی از آن‌ها ازاین‌قرارند: رسانه، فناوری اطلاعات (IT)، اقتصاد و ارتباطات. گفتنی است این دانشگاه به‌دلیل کیفیت آموزشی رضایت‌بخش محبوبیت فراوانی دارد.

دانشگاه هلومت اشمیت

دانشگاه هلموت اشمیت یکی دیگر از دانشگاه‌های مهم هامبورگ است که در سال ۱۹۷۳ تأسیس شد. این دانشگاه چهار دانشکده دارد. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشکدۀ مهندسی برق
  • دانشکدۀ مهندسی مکانیک
  • دانشکدۀ علوم اجتماعی و انسانی
  • دانشکدۀ اقتصاد

دانشگاه هافن سیتی

به‌جرئت می‌توان گفت که دانشگاه هافن سیتی هامبورگ یکی از دانشگاه‌های برتر اروپایی در نوعِ خود است؛ زیرا تنها بر معماری و بهبود کلان‌شهرها تمرکز می‌کند. هدف گروه آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه بیان ایده‌های مختلف دربارۀ آیندۀ کلان‌شهرها و عملی‌کردن آن‌هاست؛ از‌این‌رو، تمامی رشته‌های مرتبط با فهم و طراحی محیط شهری را دراختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برخی از این رشته‌ها بدین‌شرح‌اند:

  • معماری، مهندسی عمران، نقشه‌برداری و برنامه‌ریزی شهری
  • فرهنگ کلان‌شهرها
  • تأثیر طراحی شهری و منابع بر معماری و برنامه‌ریزی شهری

اعزام دانشجو به آلمان

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با سؤالات و ابهامات زیادی روبرو هستند. مؤسسات اعزام دانشجو با مشاورین مجرب و ارتباط‌های گوناگونی که با دانشگاه‌های مختلف دارند از آخرین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به همین دلیل یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاورین باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مجرب‌ترین این مراکز مشاوره در زمینه امور مهاجرت به حساب می‌آید که فعالیت خود را از سال ٨٢ با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، فراهم کند.

تبلت سامسونگ t295

سامسونگ به عنوان یک برند شناخته شده در محصولات الکترونیک همیشه در تلاش است که محصولات جدید با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد ، علاوه بر موضوع کیفیت یک موضوع پر اهمیت دیگر آن است که در همه ی رده های قیمتی محصول قابل ارائه داشته باشد که به خوبی به این موضوع دقت می کند. سامسونگ در سال 2019 تلاش کرده با ارائه تبلت سامسونگ t295  مناسبترین کیفیت را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد. 

 

ادامه مطلب ...