پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

انواع لامپ ها

لامپها انرژی الکتریکی را به روشنایی  تبدیل می کنند . لامپ ها انواع مختلفی دارند که متناسب با محیط و کاربری آن مورد استفاده قرار می گیرد. لامپ معمولا اجزای مختلفی از جمله : منبع نور و تجهیزات الکتریکی و قطعات از جمله حباب ، بالاست ، مدارهای راه اندازی و ... را دارد . در ادامه می خواهیم انواع لامپ  را معرفی کنیم . 

 

ادامه مطلب ...

پروفسورلطفی زاده ، مبدع منطق نوین فازی

پروفسورلطفی زاده در سال 1299 شمسی متولد شد. دوران متوسطه را در مدرسه البرز تهران از دانش آموزان ممتاز بود، پس از آن در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در امتحانات سراسری ورود به دانشگاه، مقام دوم را کسب نمود. او جزء اولین گروه دانشجویانی بود که در رشته فنی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و برای ادامه تحصیل به آمریکا و به دانشگاه MIT رفت. او درجه فوق لیسانس را در مهندسی برق دریافت کرد و در سال 1335 درجه دکتری خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه برکلی کلمبیا دریافت نمود و به استادان دانشگاه کلمبیا ملحق شد. 

  ادامه مطلب ...

لامپ ماوراء بنفش

لامپ ماورا بنفش در ساخت ابزارهای مختلف به کار می رود . نکته قابل توجه این است که به دلیل ترس از تاثیرات لامپ ماوا بنفش بر سلامت انسان ( پوست و بینایی ) برای افراد استفاده از آن سوال بر انگیز است . اما با داشتن اطلاعات بیشتر در مورد انواع لامپ ماورا بنفش میتوان با خیال آسوده تر از آن استفاده کرد. 

  ادامه مطلب ...

باتری

باتری یکی از منابع تأمین انرژی الکتر یکی جریان مستقیم می باشد. در باتری انرژی شیمیایی به انرژی الکتر یکی تبدیل می شود.باتری ها در دو نوع قابل شارژ و غیرقابل شارژ ساخته می شوند.باتری های قابل شارژ امکان چندین بار شارژ مجدد را دارند و پس از هر بار شارژ قابل استفاده خواهند شد. در صورتی که باتری های غیر قابل شارژ امکان شارژ مجدد را ندارند و پس از دشارژ قابل استفاده نخواهند بود.

  ادامه مطلب ...