پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

گوشی s22

سرانجام انتظارها به پایان رسید و سری جدیدی از محصولات پرچمدار شرکت سامسونگ در رویداد آنپکد معرفی شد. این محصولات که از سه مدل تشکیل شده اند شامل گوشی s22 و +s22 و s22 اولترا هستند. 

  در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دقیق گوشی سامسونگ s22 بپردازیم تا بتوانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید. بنابرگفته های غول کره ای دنیای موبایل، این گوشی سامسونگ از تاریخ 25 فوریه در رنگ های مشکی، سفید، صورتی طلایی، سبز، خاکستری، آبی روشن، بنفش و کرمی روانه بازارها می شود. همچنین قیمت گوشی s22 نیز حدود 800 دلار برآورد شده که باید دید ارزش خرید را دارد یا خیر. در یک نگاه کلی، گوشی سامسونگ s22 دارای صفحه نمایش داینامیک امولد، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، دوربین های سه گانه و باتری 3700 میلی آمپری است.

خانواده سری S22 سامسونگ

اولین و کوچکترین عضو این خانواده، گلکسی اس 22 است. این دستگاه طراحی آشنایی دارد: یک ماژول عمودی روی پنل پشتی به همراه یک نمایشگر مسطح با حاشیه‌های کم و یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی در مرکز بخش بالایی. این دستگاه به صفحه نمایش 6.1 اینچی امولد از نوع Dynamic AMOLED 2X با رفرش ریت 120 هرتز مجهز شده که توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود.


این پرچمدار سامسونگ به تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 مجهز می‌شود که هردوی آن‌ها 4 نانومتری است و البته نسخه‌های مجهز به اگزینوس 2200 روانه بازار ایران خواهند شد. این گوشی هوشمند سامسونگ را می‌توان با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی سفارش داد که هردوی آن‌ها از 8 گیگابایت رم بهره می‌برند.

طراحی خیره کننده 

اگر بخواهیم جمله‌ای درباره طراحی ظاهری این محصول جدید سامسونگ بیان کنیم، تنها می‌توان گفت که توازن و ظرافت در آن موج می‌زند! لبه‌های ظریف این گوشی در قاب براق و متقارنی قرار دارند و همین امر سبب شده تا صفحه آن به صورت گسترده‌تر به نظر برسد. از طرفی دیگر، فرم نسبتا تخت لبه‌ها در این مدل، باعث شباهت آن به گوشی‌های iPhone 13 شده است. طراحی قسمت دوربین‌ها به صورت منحصر به فرد و خطی می‌باشد که زیبایی بصری آن را دوچندان کرده است. ابعاد این گوشی 146 * 70.6 میلی‌متر بوده و دارای ضخامت 7.6 میلی‌متر و وزن 167 گرم می‌باشد.


رنگ‌هایی که طراحان برای گوشی Samsung Galaxy S22 5G درنظر گرفته‌اند، عبارتند از: مشکی کلاسیک سایه‌دار، صورتی طلایی، سفید سایه‌دار و سبز. اگر قرار باشد از بین تمام این رنگ‌ها یکی را برگزینید، قطعا کار سختی پیش رو دارید؛ چراکه تنالیته رنگ‌ها به صورتی است که از نظر بیننده همه آن‌ها زیبا هستند و همین امر سبب دشواری انتخاب می‌شود. 

متریال غالبی که در ساخت گوشی Samsung Galaxy S22 استفاده شده، شیشه است. شیشه به کار رفته در ساخت بدنه این محصول، در جلو و پشت، از نوع گوریلا گلس Victus می‌باشد. طراحان آن تلاش کرده‌اند به منظور به حداقل رساندن ضربات و صدمات فیزیکی، با استفاده از فریمی آلومینیومی از آن حفاظت کنند. علاوه بر همه این‌ها، گواهی IP68 باعث ایجاد مقاومت محصول جدید سامسونگ در برابر نفوذ آب و غبار می‌شود.

مشخصات نرم افزاری

سامسونگ s22 مبتنی بر جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید 12 است و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 4.1 را اجرا می‌کند. سیاست به‌روزرسانی اعلام‌ شده سامسونگ برای این مدل، چهار ارتقای اندروید و پنج سال آپدیت امنیتی است. این بدان معناست که سری گوشی s22 باید اندروید 13 را در اواخر سال 2022، اندروید 14 در سال 2023/2024، اندروید 15 در سال 2024/2025 و اندروید 16 را در سال 2025/2026 دریافت کند. همچنین، قبل از اینکه گلکسی s22 به پایان چرخه پشتیبانی خود برسد، یک سال اضافی از بروزرسانی‌های امنیتی را مشاهده خواهد کرد. این بهترین خط مشی بروزرسانی موجود در دنیای اندروید است، چراکه سامسونگ حتی از گوگل هم که فقط به سه ارتقاء اندروید محدود شده، پیشی گرفته است.

دوربین های سه گانه گوشی s22

ماژول پشت گوشی s22 از دوربین های سه گانه ای تشکیل شده که به صورت دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی می شود. نرم افزار دوربین سامسونگ چندان تغییری نکرده است و از طریق بخش های مختلف آن می توانید حالت های دوربین، زاویه دوربین و دیافراگم آن را تغییر بدهید. عکاسی با دوربین های سه گانه گوشی سامسونگ s22 بسیار لذت بخش است چرا که حتی کاربران مبتدی نیز می توانند عکس های بسیار جذابی را ثبت کنند. برای مثال، دوربین اصلی این محصول دارای لنز واید 24 میلی متری است که دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر می باشد؛ عکس های گرفته شده توسط این دوربین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در آنها جزئیات را به راحتی می توان مشاهده کرد. سایر دوربین های این محصول نیز عملکردی مشابه به دوربین اصلی داشته اند که با توجه به قیمت گوشی s22 راضی کننده است.

عملکرد باتری 

شرکت کره ای سامسونگ برای این پرچمدار خود از باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض با ظرفیت 3700 میلی آمپر بهره برده است. این باتری از شارژ سریع 25 وات در حالت استفاده از آداپتور و از شارژ سریع بی سیم 15 وات استفاده می کند. دیگر قابلیت باتری فوق پشتیبانی از ویژگی شارژ معکوس بی سیم 4.5 وات می باشد.

منبع: gsmarena


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد