پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

گوشی a12

گوشی سامسونگ Galaxy A12 از سری محصولات میان رده و مقرون به صرفه سال 2020 سامسونگ می باشد که با طراحی بدنه پلاستیک در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و قرمز و با سنسور اصلی چهارگانه و صفحه نمایش 6.5 اینچی تولید و روانه بازار شده است. سامسونگ برای صفحه نمایش این دستگاه از یک نمایشگر PLS IPS بهره می برد که در اندازه 6.5 اینچ طراحی شده و به لطف طراحی بدون لبه نمایشی مناسب را ارائه می دهد.  

گوشی A12 انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپری تامین کرده و از نظر سخت افزاری نیز به تراشه 8 هسته ای مجهز شده است و دارای 4 گیگ فضای رم می باشد که سرعت و عملکرد قابل قبولی را ارائه می کند. سنسور اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A12 دوربینی چهارگانه است که امکان عکاسی به صورت حرفه ای و با جلوه های مختلف را برای شما فراهم می کند. از دیگر قابلیت های این مدل می توان به طراحی زیبا، سبک و پشتیبانی از حسگر اثر انگشت برای قفل صفحه اشاره کرد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

طراحی زیبا و بدنه مقاوم

سامسونگ در ساخت بدنه گلکسی A12 همانند گلکسی a11 از پلاستیک بهره برده است اما تفاوت اساسی میان طراحی a12 و a11 این است که بدنه a12 دارای یک پوشش مات است که این امر مانع از آن می شود که اثر انگشت بر روی بدنه گوشی a12 باقی بماند. طراحی گوشی a12 در مقایسه با نسل های قبلی، مدرن‌ تر شده و این مدرنیته را می‌ توان در محل نصب دوربین بسیار حرفه ‌ای و چندگانه galaxy a12 مشاهده کرد. ماژول سنسور چهارگانه به صورت مربع شکل در قسمت پشتی و فلش led نیز اندکی پایین تر از لنزها قرار گرفته است، همچنین اسلات دو simcard و درگاه کارت حافظه نیز در سمت چپ گوشی قرار گرفته اند. میکروفون دوم در لبه بالایی گوشی و جک هدفون به همراه پورت USB TYPE-C نیز در لبه پایینی گوشی قرار گرفته اند. دکمه پاور و ولوم صدا نیز در لبه ی سمت راست گوشی قرار گرفته و حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور جای گرفته است. خطوط موربی که بر روی بدنه پشتی a12 طراحی شده اند سبب شده تا این مدل سامسونگ به راحتی در دستان کاربران قرار گیرد. 

بررسی صفحه نمایش

شرکت سامسونگ برای این محصول خود از یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل از نوع TFT بهره می برد که در هر اینچ ۲۶۴ پیکسل را جای داده است که با فناوری +HD و قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ از جزئیات و وضوح تصویر مناسبی برخوردار است. حاشیه صفحه نمایش در این دستگاه کم بوده و نسبت این نمایشگر به کل صفحه هم ۸۳.۴ درصد می باشد. نمایشگر بزرگتر بدان معنی است که فضای بیشتری از صفحه نمایش را برای بازی و یا تماشای فیلم و عکس و خواندن کتاب در اختیار خواهد بود. در قسمت بالایی نمایشگر گوشی گلکسی A12 یک ناچ V شکل تعبیه شده که محل قرار گرفتن سنسور سلفی است. صفحه نمایش فوق جزو نمایشگرهای معمولی و پایین رده بازار بوده و دارای قیمت پایینی می باشد.

تراشه a12

سامسونگ در این مدل از پردازنده 8 هسته‌ای تولید شده با تکنولوژی ۱۲ نانومتری یعنی هلیو P35 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بهره برده است. ضمن اینکه رم‌های ۳، ۴ یا ۶ گیگی نیز همراهی کننده سخت‌افزار این مدل می باشد. سرعت این دستگاه برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای اندرویدی قابل قبول بوده و برای کسانی که می‌خواهند کارهای روزمره‌شان را با آن انجام دهند، مناسب است. البته بطور یقین گوشی a12 قادر نخواهد بود تا نیاز بازی دوستان را برطرف کند.

سنسور با کیفیت

سنسور چهارگانه گلکسی A12، تلفیقی از دوربین عریض 48 مگاپیکسل با سنسور f/2.0، سنسور فوق عریض 5 مگاپیکسل با لنز f/2.2 و زاویه دید 123درجه، دوربین ماکروی 2 مگاپیکسل با سنسور f/2.4 و دوربین عمق 2 مگاپیکسل با سنسور f/2.4 می باشد. با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی a12 می توانید با کیفیت ترین تصاویر را برای خود به ثبت برسانید. سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی با عملکردی شبیه چشم انسان و زاویه دید 123 درجه، چشم اندازهای شما را بیشتر توسعه می دهد. 

با دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی، قادر خواهید بود تا جزئیات بیشتری را ببینید. این سنسور از افکت بوکه در تصاویر شما بهره می برد و حتی این امکان را به سوژه می دهد تا در بیرون از پس زمینه قرار گیرد. با دوربین عمق 2 مگاپیکسلی می توانید میدان دید خود را تنظیم کنید بنابراین با فشار یک دکمه می توانید پس زمینه سوژه مورد نظرتان را تار کرده و یک تصویر پرتره با کیفیت بالا بگیرید. ترکیب دوربین چهارگانه گوشی سامسونگ، این قابلیت را به شما می دهد تا تصاویر و ویدیوهای بی نظیر و با کیفیتی را ثبت و ضبط کنید.

ختم کلام

گوشی سامسونگ Galaxy A12 از سیستم عامل اندروید نسخه 10 پشتیبانی می کند و دارای رابط کاربری اختصاصی One UI Core است که یک رابط کاربری ساده و هوشمند بوده و استفاده آسان و دسترسی سریع را برای کاربر این مدل هدیه می دهد. دستگاه فوق همچنین به جک 3.5 میلی متری، بلوتوث، Wi-Fi و GPS تجهیز شده است. برای قفل صفحه نیز علاوه بر پین و الگو از حسگر اثرانگشت نیز پشتیبانی می کند که در قسمت لبه کناری تعبیه شده و با دکمه پاور ادغام شده است که دسترسی به برنامه ها را سریع تر و آسان تر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد