پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در فرانسه

رشته دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به بازاریابی دیجیتال نیز معروف است و با استفاده از ابزارها و فعالیت‌هایی محصولات و خدمات را بازاریابی می‌‌کند. برخلاف تبلیغات سنتی که به رادیو، تلویزیون، بیلبورد‌ها و تبلیغات چاپی محدود می‌شود، دیجیتال مارکتینگ با استفاده از اینترنت و ابزارهایی همچون SEO تبلیغات می‌کند. دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد؛ ازجمله بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موبایل، تبلیغات کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی محتوا، وایرال مارکتینگ و تحلیل داده. فارغ‌التحصیلان رشته بازاریابی دیجیتال در مشاغل متنوعی مانند مدیر محتوای دیجیتال، متخصص دیجیتال مارکتینگ، تحلیلگر محتوا، متخصص سئو، تحلیلگر و استراتژیست و مدیر محتوای اینترنت می‌توانند مشغول کار شوند. سیم آخر در مطلب حاضر، قصد دارد دربارۀ تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه صحبت کنیم.

علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه همچنین می‌توانند با شرکت در دوره‌های فرانسه در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور امتیاز ویژه‌ای برای تحصیل در کانادا به‌دست آورند. 

مراکز و دانشگاه‌های برتر

همان‌طورکه گفتیم، هدف اصلی رشته بازاریابی دیجیتال تبلیغات بهتر محصولات و خدمات و فروش بیشتر آن‌هاست. در‌ادامه، برخی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه را معرفی خواهیم کرد.

مدرسۀ تجارت Emlyon

مدرسۀ تجارت Emlyon ازجمله مراکز مطرح برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه محسوب می‌شود. این مدرسه سال ۱۸۷۲ در شهر لیون فرانسه افتتاح شد. تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ و علم داده در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه هجده‌ماهه و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. گفتنی است در چهار تا شش ماه آخر دورۀ کارشناسی ارشد، دانشجویان دورۀ کارآموزی نیز باید بگذارنند. جزئیات بیشتر دربارۀ تحصیل رشته مذکور در مدرسۀ تجارت Emlyon را از این لینک بخوانید.

مدرسۀ تجارت ESCP

مدرسۀ تجارت ESCP یکی دیگر از مراکز معتبر به‌منظور تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه است. این مدرسۀ خصوصی سال ۱۸۱۹ در شهر پاریس فرانسه تأسیس شد و درحال‌حاضر، پردیس‌هایی در برلین، لندن، مادرید، تورین و ورسا دارد. بنابر جدیدترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، مدرسۀ تجارت ESCP جایگاه نخست را در بین مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه کسب کرده است. در مدرسۀ تجارت ESCP، رشته‌های متنوعی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود. تحصیل رشته مارکتینگ و خلاقیت در مقطع کارشناسی ارشد مدرسۀ مذکور ۱۸ تا ۲۱ ماهه به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. افزون‌براین، مدرسۀ یادشده رشته بازاریابی و ارتباطات و نیز مدیریت رسانه را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. تحصیل این دو رشته تمام‌وقت و یک‌ساله و زبان تدریسشان به‌ زبان انگلیسی‌ و فرانسوی است.

دانشکدۀ مدیریت گرنوبل

نام دانشکدۀ مدیریت گرنوبل (Grenoble Ecole de Management) نیز در فهرست مراکز برتر به‌منظور تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه دیده می‌شود. این دانشکده به GEM نیز مشهور است و کارش را از سال ۱۹۸۴ در شهر گرنوبل آغاز کرد. در جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، دانشکدۀ مدیریت گرنوبل ردۀ هشتادوپنجم را در بین مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه کسب کرده است. تحصیل رشته مدیریت استراتژی دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ یادشده سیزده‌ماهه و پاره‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. گفتنی است دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای شرکت در این دوره حداقل سه سال سابقۀ کار مرتبط باید داشته باشند.

مدرسۀ تجارت پاریس (PSB)

یکی دیگر از مراکز معتبر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه مدرسۀ تجارت پاریس (Paris School of Business) است که سال ۱۹۷۴ در شهر پاریس بنیان نهاده شد. طبق تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، مدرسۀ تجارت پاریس صدوهشتادوهفتمین مرکز‌ آموزشی مطرح فرانسه شناخته می‌شود. تحصیل رشته استراتژی بازاریابی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس تمامی دروس انگلیسی است. 

دانشکدۀ مدیریت IESEG

دانشکدۀ مدیریت IESEG نیز امکان تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه را فراهم کرده است. این دانشکده سال ۱۹۶۴ در شهر لیل فرانسه تأسیس شد و براساس رده‌بندی اخیر وبگاه وبومتریک، رتبۀ نَودوپنجم را در میان مراکز‌ آموزشی مطرح فرانسه ازآنِ خود کرده است. تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ و CRM در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ یادشده تمام‌وقت است و یک سال طول می‌کشد و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. 

مدرسۀ تجارت ESSEC

مدرسۀ تجارت ESSEC آخرین نام در فهرست مراکز برتر برای تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در فرانسه به‌شمار می‌آید. این مرکز سال ۱۹۰۷ در شهر پاریس شروع به کار کرد و بنابر جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، در جایگاه شصت‌وهفتم مراکز‌ آموزشی معتبر فرانسه ایستاده است. تحصیل رشته مدیریت بازاریابی و دیجیتال در مقطع کارشناسی ارشد مدرسۀ تجارت ESSEC یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. 

دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

رشتۀ دندانپزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار دنیا محسوب می‌شود و از دلایل مهم تمایل دانشجویان به تحصیل در آن درآمد درخورتوجه است. دانشگاه‌های کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ دانشگاه‌هایی که جزو دانشگاه‌های برتر دنیا در رشتۀ دندانپزشکی به‌حساب می‌آیند. یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا در رشتۀ دندانپزشکی‌، دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیاست که سال ۲۰۲۱، رتبۀ نخست را در رشتۀ یادشده از‌آنِ خود کرده است. علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا در این مطلب، دربارۀ تحصیل رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا اطلاعات لازم را به دست خواهند آورد. 

رتبه‌بندی

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، دانشگاه بریتیش کلمبیا چهل‌وپنجمین دانشگاه‌ معتبر جهان و سومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. افزون‌بر‌این، این دانشگاه در رشتۀ دندانپزشکی در جایگاه سی‌وششم دانشگاه‌های مطرح دنیا و نخست کشور کانادا ایستاده است. رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌شود که درادامه، با هریک از آن‌ها آشنا خواهید شد.

کارشناسی بهداشت دندان

کارشناسی بهداشت دندان حرفه‌ای در حوزۀ بهداشت دهان و دندان است و دروس تئوری و عملی مبتنی‌بر شواهد را شامل می‌شود. رشتۀ بهداشت دندان از علوم بیوپزشکی و علوم اجتماعی و رفتاری استفاده می‌کند و مسئولیت‌های مهمی مانند ارتقای سلامت، آموزش، درمان بالینی و پژوهش برعهده دارد. کارشناسان بهداشت دندان با دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشکی و سایر متخصصان بهداشت همکاری می‌کنند. تحصیل کارشناسی بهداشت دندان در دانشگاه بریتیش کلمبیا چهارساله و تمام‌وقت است و راهی عالی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزۀ تخصصی دندانپزشکی به‌شمار می‌رود. علاقه‌مندان از مقطع دبیرستان برای دورۀ کارشناسی بهداشت دندان می‌توانند اقدام کنند. حداقل نمرۀ موردنیاز برای مدارک معتبر زبان به‌منظور تحصیل در رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا نمرۀ آیلتس ۶.۵ یا نمرۀ تافل ۹۰ اعلام شده است.

دکتری دندانپزشکی

رشتۀ دندانپزشکی در مقطع دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا در دانشکدۀ دندانپزشکی و پردیس ونکوور ارائه می‌شود. تحصیل دکتری دندانپزشکی (DMD) در دانشگاه بریتیش کلمبیا چهار سال به‌طول می‌انجامد و ترکیبی ابتکاری از یادگیری مبتنی‌بر حل مسئله (PBL) و کنفرانس‌های درسی و تجربیات بالینی است. متقاضیان تحصیل در رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع دکتری مدرک کارشناسی سه‌ساله باید داشته باشند که ۹۰ واحد درسی (ECTS) را با حداقل معدل C- یا میانگین نمرۀ ۷۰درصد یا حداقل نمرۀ ۲.۸ از ۴ گذرانده است. علاوه‌براین، در آزمون DAT (Dental Aptitude Test) نیز باید شرکت کنند که آزمونی برای سنجش استعداد دندانپزشکی به‌حساب می‌آید. همچنین، آنان انگیزه‌نامه و دو توصیه‌نامه (یکی آکادمیک و دیگری از سوی متخصص بهداشت و درمان و آشنا با متقاضیان) باید ارائه دهند. نکتۀ مهم اینکه دانشگاه بریتیش کلمبیا توصیه‌نامه‌ها را از منابع ایمیلی گوگل و یاهو به‌رسمیت نمی‌شناسند و توصیه‌نامه‌ها امضاشده و با سربرگ رسمی و ازطریق ایمیل سازمانی باید ارسال شده باشند و تاریخشان بیشتر از دوازده ماه قبل از مهلت درخواست نباشد.

شایان ذکر است پذیرش در مقطع دکتری رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا براساس شایستگی‌های تحصیلی، خصوصیات فردی، آزمون‌های استعداد، مصاحبه‌های فردی و گروهی و سابقۀ تحصیلی متقاضیان است و به‌دلیل تقاضای چشمگیر، پذیرش بسیار رقابتی است. حداقل نمرۀ موردنیاز برای مدارک معتبر زبان به‌منظور تحصیل در مقطع دکتری دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا نمرۀ آیلتس ۶.۵ یا نمرۀ تافل ۹۰ اعلام شده است.

مقاطع تحصیلات تکمیلی

رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در گرایش‌های متنوعی ارائه می‌شود. دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا عبارت‌اند از‌: دوره‌های آموزش‌محور کارشناسی ارشد و دکتری علوم جمجمه و صورت و دوره‌های تخصصی بالینی شامل کارشناسی ارشد در تخصص‌های اندودنتیکس (Endodontics)، ارتودنسی (Orthodontics)، دندانپزشکی کودکان (Pediatric Dentistry)، پریودنتیکس (Periodontics) و پروتزهای دندانی (Prosthodontics). تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا سه تا چهار سال و در مقطع دکتری شش ‌سال طول می‌کشد و در انتها متقاضیان هر دو مقطع باید پایان‌نامه ارائه دهند و از آن دفاع کنند. همچنین، دوره‌های تخصصی پسادکتری در رشتۀ دندانپزشکی در دانشگاه یادشده ازاین‌قرارند: دورۀ اقامت متخصص عمومی و دورۀ دستیاری پزشکی دهان و دندان و آسیب‌شناسی دهان و دندان.

نمره GRE برای دانشگاه های فرانسه

همانطورکه می‌دانید آزمون GRE یکی از آزمون‌های بین‌المللی است که غالباً برای ورود به رشته‌های مربوط به Business موردنیاز است و توسط مؤسسۀ ETS نیز برگزار می‌شود. این آزمون در بسیاری از دانشگاه‌های جهان و همچنین فرانسه موردتأیید است؛ البته برای آنکه مدرک این آزمون قبول شود باید نمره‌ای ارائه شود که آن دانشگاه یا بیزینس‌اسکول درنظر دارد. ازآنجاییکه جمعیت زیادی از دانشجویان جهان تمایل به تحصیل در فرانسه و در رشته‌هایی دارند که GRE می‌خواهد در این مقاله برآن شدیم تا دربارۀ نمره GRE برای دانشگاه های فرانسه صحبت کنیم و پیش از آن با نمرۀ موردنیاز GRE برای بیزینس اسکول های این کشور این کشور آشنا می‌شویم.

نمرۀ GRE برای بیزینس‌اسکول‌های فرانسه

در این بخش با نمرۀ کلی GRE موردنیاز برای بیزینس اسکول های فرانسه آشنا خواهیم شد.

یزینس‌اسکول‌ ESSEC

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای این بیزینس‌اسکول 301 است.

دانشگاه نانت

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای دانشگاه نانت 301 است.

بیزینس‌اسکول رن

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای بیزینس‌اسکول رن 301 است.

بیزینس‌اسکول تولوز

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای بیزینس‌اسکول تولوز 303+ است.

بیزینس‌اسکول مون‌پلیه

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای بیزینس‌اسکول مون‌پلیه 303 است.

دانشگاه اکس‌مارسی

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای بیزینس‌اسکول تولوز 301 است.

دانشگاه Nice Sophia Antipolis

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای این دانشگاه 302 است.

بیزینس اسکول پاریس

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای این بیزینس اسکول 301 است.

پاریسHEC

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای پاریسHEC 320 است.

INSEAD France

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای INSEAD France، 325 است.

بیزینس‌اسکول ICN

نمرۀ کلی GRE موردقبول برای INSEAD France، 305 است.

نمرۀ آزمون GRE

بعد از آشنایی با نمره GRE برای دانشگاه های فرانسه حال زمان آن رسیده است که بدانیم این آزمون از چه بخش‌هایی تشکیل شده و نمرۀ مربوط به هر بخش چه مقدار است. خوب است بدانید نوع رایج این آزمون که امروزه از آن صحبت می‌شود، همان GRE جنرال است و همانطور که در بخش قبل ذکر شد، GRE جنرال از ۳ بخش تشکیل شده است و در حقیقت تسلط افراد را بر بخش‌هایی نظیر حساب، جبر، هندسه، ارزیابی داده‌ها و دانش لغات را مورد بررسی قرار می‌دهد. این آزمون توانایی متقاضیان را در زمینۀ ارزیابی متون و تفکر نقادانه و حل مسائل نیز می‌سنجد. بخش‌های مختلف آزمون GRE نیز عبارت‌اند از: نوشتاری تحلیلی (Analytical Writing) و استدلال کلامی (Verbal Reasoning و استدلال کمی (Quantitative reasoning) که در ادامه با نمرۀ مربوط به هر بخش نیز آشنا خواهیم شد.

  • بخش نوشتار تحلیلی: به طور کلی نمره بخش نوشتاری تحلیلی ۰ تا ۶ بوده که هر کدام از مقالات این بخش ابتدا توسط نیروی انسانی سپس توسط برنامه کامپیوتری تصحیح می‌شود.
  • بخش استدلال کلامی: به طور کلی نمره اختصاص یافته به بخش استدلال کلامی برابر ۱۳۰ تا ۱۷۰ است.
  • بخش استدلال کمی: به طور کلی نمرۀ مربوط به بخش استدلال کمی ۱۳۰ تا ۱۷۰ است.

مشاغل MBA در کانادا

مشاغل MBA در کانادا از نظر ردیف‌های شغلی و پیشنهاد‌های ارائه‌شده به فارغ‌التحصیلان این رشته، شبیه دیگر کشورهاست؛ اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال، بازار کار کشور کانادا کوچک‌تر از ایالات متحدۀ آمریکاست و ویزاهای کاری به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا سه سال در کانادا بمانند که برای فارغ‌التحصیلان این رشته اهمیت دارد. وبگاه TopMBA با مدیران خدمات شغلی دانشکدۀ تجارت ساودر دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشکدۀ تجارت ایوی دانشگاه وسترن و دانشکدۀ مدیریت روتمن دانشگاه تورنتو دربارۀ چشم‌اندازهای تحصیل در کانادا و رشتۀ MBA و تفاوت‌های منطقه‌ای و روند اشتغال مصاحبه‌ای تخصصی کرده است که در‌ادامه، آن را می‌خوانید.

ویژگی‌های متمایزکنندۀ بازار کار کانادا

مارتینا والکوویچوا، معاون رئیس مرکز مشاغل در دانشکدۀ تجارت ساودر دانشگاه بریتیش کلمبیا، می‌گوید از نظر اشتغال، رشته MBA تفاوت زیادی با سایر رشته‌ها ندارد. اکثر فارغ‌التحصیلان MBA در زمینۀ مشاوره و امور مالی در کانادا کار می‌کنند. همچنین شارون اروین فولون، رئیس بخش مدیریت مشاغل در دانشکدۀ تجارت ایوی دانشگاه وسترن، اظهار می‌کند به‌طورکلی، بازار کار کانادا کوچک‌تر از ایالات متحدۀ آمریکاست. در‌واقع، آنچه بازار کار کانادا را از سایر بازار کارها متمایز می‌کند، کوچک یا متوسط بودن آن‌هاست. شرکت‌های کانادایی خودشان تمایل دارند کوچک بمانند. طبق گزارش بانک توسعۀ تجارت کانادا، ۹۰درصد شرکت‌های صادر‌کنندۀ کانادایی کمتر از صد نفر کارمند دارند و مشاغل کوچک نقش مهمی در اقتصاد کانادا ایفا می‌کنند. این یعنی فارغ‌التحصیلان رشته MBA در کانادا ممکن است مانند دوستان خود در دیگر کشورها، در شرکت‌های بزرگ کار نکنند.

ویزای کار و چشم‌انداز شغلی MBA برای دانشجویان بین‌المللی

از دیدگاه ارین میلر، رئیس بخش مدیریت مشاغل در دانشکدۀ مدیریت روتمن دانشگاه تورنتو،‌ تفاوت دیگر در نوع ویزای کاری دانشجویان MBA است. میلر معتقد است کانادا واقعاً سیستم مطلوبی برای دانشجویان بین‌المللی رشته MBA دارد که به‌موجب آن، فارغ‌التحصیلان در کانادا خیلی راحت‌تر از سایر کشورها می‌توانند ویزای کار بگیرند. این موضوع مهمی است؛ چرا‌که دانشجویان بااستعداد رشته MBA می‌خواهند ایده‌هایشان را در کانادا به‌سرانجام برسانند. فارغ‌التحصیلان MBA ویزای کاری سه‌ساله و در برخی مواقع، اقامت دائم می‌توانند بگیرند. همچنین، تقسیم کاریِ نسبتاً مساوی برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کانادایی در رشته MBA وجود دارد. والکوویچوا از دانشکدۀ تجارت ساودر نیز دراین‌باره می‌گوید تفاوت زیادی در استخدام فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کانادایی رشته MBA وجود ندارد و استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات رشته MBA نقش زیادی در موفقیت متقاضیان ایفا می‌کند. خدمات رشته MBA در کانادا از نوع درجه‌یک محسوب می‌شود و هر متقاضی مربی خاص خود را برای فراگیری آن دارد. درضمن، شرکت در دوره‌های کارآموزی کمک شایانی به موفقیت پس از فارغ‌التحصیلی متقاضیان می‌کند.

مشاغل MBA و استخدام در کانادا

اروین میلر از دانشکدۀ مدیریت روتمن دربارۀ مشاغل MBA در کانادا می‌گوید سه بازار اصلی کار در کانادا، تورنتو و مونترال و ونکوور هستند که در این شهرها و استان‌های مربوط به آن‌ها، فرصت‌های شغلی متنوعی در رشته  MBAمی‌توان یافت. شهر تورنتو در انتاریو به سرمایه‌گذاری و مشاغل مرتبط با امور مالی معروف است. بزرگ‌ترین بخش خدمات مالی کانادا در شهر تورنتو ۱۲۰‌هزار شرکت و کارخانه با ۳۵۰‌هزار نفر کارمند و کارگر دارد. برتری مالی انتاریو را از تعداد فارغ‌التحصیلان رشته MBA از دانشکده روتمن نیز می‌توان متوجه شد که در این منطقه مشغول ‌کار می‌شوند.

ارائۀ خدمات مالی در کانادا بسیار پیشرفته است و فرصت‌های ظهور فین‌تک را نیز شامل می‌شود. در منطقۀ بریتیش کلمبیا، شرکت‌های مرتبط با فین‌تک کمتر است؛ اما شرکت‌های کوچک و متوسط بسیاری در آنجا وجود دارد. بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشتهMBA  بریتیش کلمبیا را به‌دلیل رشد اقتصادی فعلی‌اش انتخاب می‌کنند و پیش‌بینی شده است بریتیش کلمبیا تا دو سال دیگر قطب اقتصاد کانادا باشد. کیفیت زندگی در بریتیش کلمبیا عامل دیگری است که فارغ‌التحصیلان رشته MBA تمایل دارند در این منطقه فعالیت کنند.

تا سال ۲۰۱۵ در دانشکدۀ تجارت ساودر دانشگاه بریتیش کلمبیا، گرایش‌های فناوری با ۱۹درصد و خدمات مالی با ۱۷درصد دو گرایش برتر رشته MBA به‌شمار می‌رفتند؛ اما در‌حال‌حاضر، همۀ گرایش‌های رشته MBA در این دانشکده پرطرفدارند. والکوویچوا نیز بر تنوع و نوآوری گرایش‌های رشته MBA و جایگاه‌‌های برتر مشاغل MBA در کانادا تأکید می‌کند. زمینه‌های انتخابی فارغ‌التحصیلان رشته MBA در دانشکدۀ تجارت ساودر عبارت‌اند از: محصولات مصرفی و بهداشت و درمان و مشاوره. اروین فولون می‌افزاید یکی از اشتباه‌های فارغ‌التحصیلان این است که فکر می‌کنند با مدرک MBA از کانادا در پاریس راحت‌تر می‌توانند شاغل شوند؛ در‌حالی‌که استخدام‌ در کشورها معمولاً منطقه‌ای است و کمتر پیش می‌آید کشوری از قاره‌ای متفاوت فارغ‌التحصیل رشته MBA را استخدام کند. بنابراین، متقاضیان باید توجه کنند که اگر می‌خواهند در کشوری به‌جز کانادا شاغل شوند، استراتژی متفاوتی، ازجمله جست‌وجوی کار شبکه‌ای را باید به‌کار بگیرند.

گرایش فناوری بسیار محبوب‌تر از نفت‌و‌گاز

اروین فولون می‌گوید بیشترِ متقاضیان تحصیل رشته MBA در کانادا به کار در حوزۀ فناوری علاقه‌مندند. با‌این‌حال، او تأکید می‌کند مدتی است شرکت‌ها به‌دنبال جذب فارغ‌التحصیلان تأثیرگذار و نوآور هستند. طبق ادعای اروین فولون، زمانی تنها شهر واترلو قطب فناوری کانادا شناخته می‌شد؛ اما حالا تورنتو و کبک نیز به این بازار اضافه شده‌اند. والکوویچوا نیز از بریتیش کلمبیا به‌عنوان یکی از تغییرات بزرگ در بازار کار کانادا یاد می‌کند که در حال استخدام تعداد زیادی از مشاغل مرتبط با MBA است. درادامه، وی می‌افزاید در بهداشت و درمان استخدام فارغ‌التحصیلان رشته MBA تقریباً ۲۶درصد افزایش یافته است. ناگفته نماند اشتغال در حوزۀ انرژی از دیگر مشاغل MBA در کانادا به‌شمار می‌آید. اگرچه آمار سال‌های اخیر نشان می‌دهد فارغ‌التحصیلان رشته MBA کمتر به اشتغال در حوزۀ نفت‌و‌گاز علاقه نشان داده‌اند، اروین فولون معتقد است در آیندۀ نزدیک، این روند افزایشی می‌شود و در حوزۀ انتقال انرژی، استخدام فارغ‌التحصیلان رشته MBA افزایش خواهد یافت.

سیم آخر به دانشجویان بین‌المللی تحصیل در فرانسه و شرکت در دوره‌های زبان فرانسه را پیشنهاد می‌کند. داشتتن مدرک زبان این دوره‌ها امتیاز ویژه‌ای برای پذیرش از دانشگاه‌های کانادا به‌حساب می‌آید. 

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه یکی از مدارک مهم برای دریافت این نوع ویزا است. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه به‌منظور اخذ ویزای تحصیلی این کشور، باید تمکن مالی را به‌همراه سایر مدارک موردنیاز به سفارت ارائه دهند. سیم آخر در این مقاله قصد دارد تا تعریفی از گواهی تمکن مالی و میزان آن برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را توضیح دهد. 

نکتۀ حائز اهمیت این است که علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا با شرکت در دوره‌های زبان فرانسه و دریافت مدرک از دانشگاه‌هایی این کشور شانس بالایی برای پذیرش از دانشگاه‌های فرانسوی‌زبان کانادا خواهند داشت.

گواهی تمکن مالی چست؟

به زبان ساده، می‌توان گفت گواهی تمکن مالی (Bank statement) سندی معتبر و رسمی‌‌‌ است که در بانک صادر و در آن، موجودی انواع حساب‌‌‌های شما و نرخ برابری آن به ارز درخواستی متقاضی (دلار یا یورو) نوشته می‌‌‌شود. این گواهی نشان می‎دهد که چقدر پول در حسابی مشخص دارید و نیز در دوره‌ای مشخص (بسته به درخواست متقاضی)، تراکنش مالی‌تان چقدر است. ناگفته نماند این گواهی بنا به درخواست شما به دو زبان انگلیسی و فارسی ارائه می‌‌‌شود. درحقیقت دانشجویان با ارائۀ این گواهی، نشان می‌دهند که در طول تحصیل (یک سال تحصیلی) می‌توانند بدون مشکل هزینه‌های تحصیل و زندگی را پرداخت کنند و از بابت تأمین هزینه‌ها با مشکل مواجه نخواهند شد.

مدارک موردنیاز برای دریافت گواهی تمکن مالی

برای دریافت این گواهی، باید به‌همراه مدارک زیر به بانک مراجعه کنید:

  1. ارائۀ کارت ملی متقاضی؛
  2. ارائۀ اصل و کپی گذرنامۀ متقاضی؛
  3. ارائۀ اصل وکالت‌نامۀ نمایندۀ قانونی درصورت وکالت به غیر؛
  4. ارائۀ فرم تکمیل‌شدۀ درخواست صدور گواهی تمکن مالی.

نکات مهم دربارۀ دریافت گواهی تمکن مالی

برای درخواست گواهی تمکن مالی، به این نکات دقت کنید:

  1. گواهی در سربرگ مخصوص بانکی صادر شود؛
  2. گواهی بانک به نام شخص اقدام‌کننده باشد؛
  3. اطلاعات تماس بانک مانند نشانی پستی و شماره‌تماس و آدرس ایمیل در گواهی ذکر شده باشد؛
  4. شماره‌حساب در آن درج شده باشد؛
  5. از تاریخ افتتاح حساب حداقل شش ماه باید گذشته باشد؛
  6. سعی کنید تمام پول را شش ماه قبل از گرفتن گواهی در حساب نگه دارید؛
  7. اجازه دهید پول تا زمان مشخص‌شدن وضعیت ویزا در حسابتان باقی بماند؛
  8. بهتر است پولِ در حسابتان کمی بیشتر از رقم درخواستی سفارت یا دانشگاه باشد؛ البته این رقم نباید به‌طور درخورملاحظه‌ای بیشتر از میزان تعیین‌شده باشد.

مقدار تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه

داوطلبانی که دارای پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی و افرادی که دارای پذیرش از یک دوره زبان در فرانسه (دانشگاه‌ها و کالج های زبان) هستند، می‌بایست تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه را ارائه دهند. متقاضی باید اثبات کند که توانایی پرداخت ماهی ۶۱۵ یورو را برای سال اول تحصیل خود دارد. بنابراین با احتساب ۱۲ ماه، مبلغی معادل ۷۳۸۰ یورو می‌بایست در حساب بانکی شما وجود داشته باشد.

اگر متقاضی بورسیه تحصیلی داشته باشد، باید گواهی سازمان مربوطه که نشان‌دهنده پوشش این هزینه‌ها باشد را ارائه دهد.همچنین اگر متقاضی پشتیبان مالی داشته باشد، مدرک شناسایی پشتیبان مالی، تعهدنامه غیرمالی، به همراه مدارک استخدام  و پرینت گردش حساب سه ماهه آخر حساب بانکی، رسید آخرین پرداخت مالیات، مدارکی گواه بر ارتباط متقاضی با پشتیبان مالی (اگر پشتیبان مالی در فرانسه زندگی می‌کند). گواهی استخدام و مرخصی متقاضی در صورت اشتغال متقاضی، پشتیبان مالی باید از خویشاوندان نزدیک متقاضی در ایران یا فرانسه باشد (پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو و خاله یا عمه)

مسیرهای مهاجرتی به کانادا

۱۴آوریل۲۰۲۱، مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، از آغاز به کار شش مسیر مهاجرتی جدید برای کارکنان مشاغل ضروری و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و افراد فرانسوی‌زبان در ماه می خبر داد. سه برنامه از این مسیرهای مهاجرتی جدید راه دریافت اقامت دائم برای ۹۰هزار مهاجر جدید کانادا را در سال جاری هموار خواهد کرد و سه برنامۀ دیگر به جذب بدون محدودیت مهاجران فرانسوی‌زبان مربوط خواهد بود. 

یکی از مسیرهایی که دانشجویان برای تحصیل در کانادا می‌توانند استفاده کنند، تحصیل در فرانسه و شرکت در دوره‌های زبان فرانسه در دانشگاه‌هایی مثل استراسبورگ است. با دریافت مدرک زبان از فرانسه امتیاز ویژه‌ای برای پذیرش از دانشگاه‌های کانادا خواهید داشت. برای ورود به دانشگاه‌های کانادا با کارشناس‌های سیم آخر در تماس باشید. 

جزئیات مسیرهای مهاجرتی جدید کانادا

مسیرهای مهاجرتی جدید کانادا برای کارکنان موقت شاغل در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، کارکنان بخش‌های ضروری دیگر و دانشجویانِ فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی کانادایی طراحی شده‌اند. از ۶می۲۰۲۱، وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) پذیرش درخواست متقاضیان را طبق سه برنامۀ زیر آغاز خواهد کرد:

  • ۲۰هزار متقاضی از افراد شاغل موقت در مراکز مراقبت‌های بهداشتی
  • ۳۰هزار متقاضی از افراد شاغل موقت در بخش‌های ضروری دیگر
  • ۴۰هزار متقاضی از دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از مؤسسه‌های آموزشی کانادا

مسیرهای مهاجرتی جدید تا ۵نوامبر۲۰۲۱ یا تا زمان تکمیل ظرفیت باز خواهند ماند. این سیاست عمومی جدید شامل حال کارکنان ۴۰ شغل از مشاغل بخش مراقبت‌های بهداشت و درمان و ۹۵ شغل از مشاغل ضروری در زمینه‌های مختلفی همچون پرستاری و تهیه و توزیع موادغذایی می‌شود.

کارکنان مراکز مراقبت‌های بهداشتی برای ثبت‌نام در این برنامه‌ها، حداقل یک سال تجربۀ کار در کانادا به‌عنوان متخصص درزمینۀ مراقبت‌های بهداشتی یا مشاغل تأییدشدۀ دیگر باید داشته باشند. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی نیز دورۀ تحصیلی‌شان را در یکی از برنامه‌های آموزش عالی کانادایی در چهار سال گذشته باید به‌پایان رسانده و پیش از ژانویۀ۲۰۱۷ فارغ‌التحصیل نشده باشند. همچنین، کارکنان و فارغ‌التحصیلان این ویژگی‌ها را باید داشته باشند: ۱. تسلط بر یکی از زبان‌های رسمی کانادا؛ ۲. بهره‌مندی از شرایط عمومی لازم برای شرکت در برنامه‌ها؛ ۳. حضورداشتن در کانادا؛ ۴. مجاز به کارکردن در زمان پذیرش درخواست؛ ۵. ساکن یکی از استان‌های کانادا به‌جز استان کبک.

مندیچینو در اطلاعیه‌ای گفته است: «این سیاست‌های جدید به افراد دارای شرایط اقامتی موقت در برنامه‌ریزی برای آینده‌شان در کانادا و ایفای نقشی مهم در بازسازی بهتر اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد. پیام ما به این افراد ساده است: شاید شرایط اقامتی‌تان موقت باشد؛ اما نتیجۀ کمک‌هایتان به ما دائمی خواهد بود و می‌خواهیم که اینجا بمانید.» گفتنی است مسیرهای مهاجرتی جدید کانادا با هدف تسهیل شرایط اقامت مقیمان موقت پس از اعلام برنامۀ مهاجرتی بزرگ کانادا ایجاد شده است.

براساس گفته‌های مندیچینو، این اقدام برای جبران کاهش مهاجرت‌های سال گذشته امری ضروری است؛ زیرا در سال ۲۰۲۰، کانادا به‌اندازۀ کافی مهاجر نپذیرفت و درنتیجه، رشد جمعیتش کاهش چشمگیری پیدا کرد. اکنون این کشور قصد دارد در مدت سه سال ۱.۲میلیون مهاجر جدید بپذیرد. سال ۲۰۲۱، قرار است تقریباً ۴۰۱هزار مهاجر جدید در کانادا اقامت دائم دریافت کنند. ناگفته نماند محدودیت‌های سفر به کانادا هنوز پابرجا و مانع راه بسیاری از علاقه‌مندانِ مهاجرت به این کشور شده است.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه آلبرتا

سال ۱۹۰۸، الکساندر کامرون و مارشال توری دانشگاه دولتی آلبرتا (University of Alberta) را بنیان نهادند. این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه جامع علمی و پژوهشی مشغول فعالیت است و رشته‌های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. دانشگاه آلبرتا از از پنج پردیس تشکیل شده است که درحال‌حاضر در آن، ۳۹هزار نفر دانشجو از ۱۵۰ کشور گوناگون در چهارصد رشته تحصیل می‌کنند. علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا با مطالعۀ این مقاله از بورسیه های دانشگاه آلبرتا مطلع خواهند شد. 

همچنین اگر دانشگاه و استان محل تحصیل مدنظرتان در کانادا، فرانسوی‌زبان است، سیم آخر پیشنهاد می‌کند با تحصیل در فرانسه و شرکت در دوره‌های زبان فرانسه و دریافت مدرک زبان از دانشگاه های استراسبورگ و پاریس امتیاز ویژه‌ای برای پذیرش از دانشگاه‌هی کانادا به‌دست آورید. 

رتبه‌بندی دانشگاه دولتی آلبرتا

طبق تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه مؤسسۀ QS، دانشگاه آلبرتا در سال ۲۰۲۱ صدونوزدهمین دانشگاه معتبر جهان و براساس جدیدترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، چهارمین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است.

بورسیه‌های کارشناسی دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا هر ساله ۳۲میلیون دلار کانادا بورسیۀ تحصیلی در مقطع کارشناسی اعطا می‌کند؛ بنابراین، برای تمام متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، بورسیۀ مناسب وجود دارد. بورسیه‌های درنظرگرفته‌شدۀ دانشگاه آلبرتا در مقطع یادشده ازاین‌قرارند:

امتیازهای رهبری و بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آلبرتا: امتیازهای رهبری برای شناخت متقاضیانی طراحی شده‌ است که ازطریق فعالیت‌های دانشگاهی تمایل دارند گروهی را رهبری و در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت کنند. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آلبرتا نیز برای شناسایی دانشجویان برتر و اهدای پاداش بر‌اساس سال تحصیلی قبلی آن‌ها طراحی شده است. بودجۀ این امتیازها و بورسیه‌ها از‌طریق حامیان مالی تأمین می‌شود.
امتیازهای دولتی رهبری و بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آلبرتا: امتیازهای رهبری برای شناخت و اهدای پاداش به دانشجویانی طراحی شده است که فداکاری و رهبری خود را درقبال هم‌کلاسی‌ها و جامعه‌شان نشان داده‌اند. افزون‌براین، بورسیه‌های تحصیلی با هدف شناخت و پاداش به دانشجویان به‌پاس موفقیت‌های تحصیلی و تشویق آنان به ادامه‌دادن مسیر تحصیلات دورۀ کارشناسی طراحی شده است. ناگفته نماند امتیازهای دولتی رهبری و بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آلبرتا مختص دانشجویان مقیم آلبرتاست و دولت کانادا بودجۀ آن را تأمین می‌کند.
بورسیه‌های جیسون لانگ (Jason Lang) و لوئیس مک‌کینی (Louise McKinney): هدف از اعطای این بورسیه‌ها حمایت از دانش‌آموزان دبیرستان‌های آلبرتا و تشویق آنان به ادامۀ تحصیل در این دانشگاه است. ارزش مالی بورسیۀ جیسون لانگ و لوئیس مک‌کینی به‌ترتیب ۱،۰۰۰ و ۲،۵۰۰ دلار کاناداست.
بودجه‌های تحقیقاتی: دانشجویان دورۀ کارشناسی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش برای دریافت این بورسیه می‌توانند درخواست دهند. ارزش این بورسیه ۴،۵۰۰ دلار کانادا اعلام شده است.
بورسیه‌های بومیان: برای بومیان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه آلبرتا بورسیه‌های متنوعی وجود دارد؛ ازجمله بورسیه‌های دانشجویان بومی، امتیازهای خانه‌های بومیان، بورسیه‌های آموزشی متیس و جایزۀ مشاغل بومی.
بودجۀ آموزش در خارج از کشور: این بودجه فرصتی مناسب برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور فراهم می‌کند.
برنامۀ پژوهشگران خارجی: این برنامه بورسیۀ تحصیلی رودز و بورسیۀ تحصیلی مک‌کال مک‌باین را شامل می‌شود.

بورسیه‌های بین‌المللی مقطع کارشناسی دانشگاه آلبرتا

بورسیه دانشگاه آلبرتا برای متقاضیان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ازاین‌قرار است:

بورسیۀ تحصیلی مبتنی‌بر پذیرش: متقاضیان بین‌المللی هنگام درخواست پذیرش برای تحصیل در دانشگاه آلبرتا، به‌طورخودکار برای دریافت بورسیۀ یادشده نامزد می‌شوند. ملاک دریافت این بورسیه معدل دبیرستان است و به سه نوع تقسیم می‌شود: ۱. بورسیۀ دانشجویان بین‌المللی به‌ارزش ۹‌هزار دلار کانادا؛ ۲. بورسیۀ استاندارد طلایی به‌ارزش ۶‌هزار دلار کانادا؛ ۳. بورسیۀ international country دانشگاه آلبرتا به‌ارزش ۵‌هزار دلار کانادا.
بورسیۀ تحصیلی مبتنی‌بر ثبت‌نام: برای دریافت این بورسیه، ابتدا در دانشگاه آلبرتا باید ثبت‌نام کرد. انواع مختلف این بورسیه بدین‌شرح است: ۱. بورسیۀ ورودی بین‌المللی دانشگاه آلبرتا: ارزش این بورسیه ۴۰هزار دلار کاناداست و در طول دورۀ کارشناسی اعطا می‌شود؛ ۲. بورسیۀ تحصیلی صدسالۀ دانشگاه آلبرتا: ارزش بورسیۀ یادشده ۳۰‌هزار دلار کاناداست و در طول مدت تحصیل به دانشجویان منتخب پرداخت می‌شود؛ ۳. بورسیۀ ورودی بین‌المللی رهبری: ارزش این بورسیه ۷،۵۰۰ دلار کانادا اعلام شده است؛ ۴. بورسیۀ تحصیلی May Quon: بورسیۀ مذکور برای دانشجویان چینی و هنگ‌کنگی در نظر گرفته شده و ارزشش ۴۵هزار دلار کاناداست که در طول مدت تحصیل اعطا می‌شود؛ ۵. بورسیۀ تحصیلی جهانی دانشگاه آلبرتا: این بورسیه مختص دانشجویان دارای مدرک دیپلم بین‌المللی IB است و ۵۳‌هزار دلار کانادا ارزش دارد.

بورسیه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آلبرتا

بورسیه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آلبرتا کمک‌هزینه‌ای بدون بازپرداخت برای آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که وضعیت علمی‌شان رضایت‌بخش است و به‌جز هزینه‌های مربوط به شهریۀ دانشگاه و زندگی در آلبرتا، در تأمین مخارج دیگر نیز نیاز مبرم مالی دارند. برای دریافت این بورسیه، متقاضیان در دانشگاه آلبرتا باید ثبت‌نام کرده و عضو انجمن دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشند. همچنین، باید بتوانند نیاز مالی‌شان را اثبات کنند و موقعیت اضطراری پیش‌بینی‌نشده‌ای تجربه کرده باشند.

بورسیه‌های اضطراری دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کمک‌هزینه‌هایی برای دانشجویانی در نظر گرفته است که حین تحصیل دچار مشکل مالی می‌شوند. ازجملۀ این کمک‌هزینه‌ها بورسیۀ مکمل و وام اضطراری برای دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی است. البته دانشجویان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی نیز برای دریافت بورسیۀ مکمل و وام اضطراری و بورسیۀ اورژانسی می‌توانند درخواست دهند. بورسیۀ مکمل مختص آن ‌دسته از دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است که علاوه‌بر بورسیه‌های دریافتی ورود به دانشگاه، به بورسیۀ مکمل نیاز دارند. بورسیۀ اورژانسی نیز به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد که وضعیت علمی‌شان رضایت‌بخش است و به‌جز هزینه‌های مربوط به شهریۀ دانشگاه و زندگی در آلبرتا، در تأمین مخارج دیگر نیز نیاز مبرم مالی دارند. علاوه‌بر این دو کمک‌هزینه، وام اضطراری برای رفع موقت مشکلات مالی به‌دنبال تأخیر در تأمین اعتبار دولتی در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند وام اضطراری برای پرداخت شهریه داده نمی‌شود و آن را در مدت شش ماه باید پس‌ داد.

تجهیزات و سخت افزار شبکه-2

3ـ سوکت شبکه 45ــ RJ

همان طور که قبلا آموختید، کابلهای SFTP جهت کاهش نویز، دارای شیلد هستند. سوکت های SFTP برای کابل های شیلددار مورد استفاده قرار میگیرد و دارای روکش استیل است و شیلد کابل نیز باید زیر آن قرار گیرد.

همانطور که گفته شد، یک کابل شبکه از  8 سیم با رنگ بندی متفاوت تشکیل شده است. همانطور کهمی دانید یک سیم حامل جریان دارای یک میدان مغناطیسی در اطراف خود می باشد، و همچنین اگر میدان مغناطیسی در اطراف یک سیم قرار گیرد، باعث ایجاد جریان الکتریکی در آن سیم می شود. هنگامی که سیمها در کنار هم قرار می گیرند، در هنگام عبور جریان الکتریکی از سیمها، میدان مغناطیسی هر سیم بر سیم دیگر، اثر میگذارد و مقدار اندکی نویز در سیم ها ایجاد می کند. 

  ادامه مطلب ...