پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

گوشی s22 ultra

سری جدید گلکسی اس 22 در بهمن‌ماه 1400 توسط شرکت سامسونگ روانه بازار گردید. سری S از طلایه داران بازار محصولات هوشمند در جهان به حساب می‌آید. حال سامسونگ در اوایل سال 2022 شماره 22 این سری را در سه مدل مختلف اس 22، اس 22 plus و اس 22 ultra ارائه کرده است. 

  معرفی این مدل به همراه برادرانش با شایعات بسیاری همراه است. شایعاتی از جمله لنز 200 مگاپیکسلی، شارژر 45 واتی و حافظه 1 ترابایتی پیرامون s22 وجود داشت که خرید گوشی S22 Ultra را از سوی طرفداران با هیجان زیادی همراه خواهد کرد. در ادامه به بررسی این گوشی طلایه دار و پر حاشیه خواهیم پرداخت.

طراحی زیبا، ساخت مناسب

در ابتدا باید اعتراف کرد که طراحی این گوشی در یک کلام فوق العاده می باشد. با اینکه s22 ultra از صفحه نمایش بزرگی استفاده می کند، اما به لطف لبه های خمیده ای که در نظر گرفته شده، خیلی خوش دست بوده و حتی در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دستان کاربر نمی شود. در اولین نگاه به لبه های تیز گوشی و همین‌طور قاب پشتی، متوجه شباهت بسیار زیاد آن با سری Note می شویم. با اینکه بخشی از طراحی‌ گوشیهای هوشمند سلیقه ای می باشد، اما حذف قاب ماژول دوربین و جایگذاری سنسورهای دوربین به طور جداگانه بر روی قاب پشتی سبب شده تا S22 اولترا نسبت به نسل قبل خیلی بهتر بر روی سطح صاف قرار بگیرد.

طلایه دار نوین سامسونگ همانند نسل قبل از استاندارد IP68 برخوردار می باشد. یعنی شما قادر خواهید بود محصول اس ۲۲ ultra را بدون اینکه دچار مشکلی شود به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب استفاده کنید! بیاید دقیق تر به S22 Ultra نگاه بیاندازیم. این گوشی دارای ابعاد ۱۶۳.۳×۷۷.۹×۸.۹ میلی متر بوده و در حقیقت با توجه به نمایشگر ۶.۸ اینچی این محصول، با دستگاه خوش دستی روبرو هستیم. اس ۲۲ اولترا در 4 رنگ سفید، سیاه، برنزی و سبز عرضه شده است. روی لبه تحتانی فریم این مدل طلایه دار درگاه Type-C، اسپیکر، اسلات قلم S-Pen و همین‌طور سیم‌کارت تعبیه شده است. روی لبه سمت راست نیز دکمه های تنظیم صدا و پاور مشاهده می شود. روی لبه فوقانی فریم نیز تنها میکروفون دوم یا نویزگیر قرار گرفته و روی فریم سمت چپ هم خبری از خصوصیت خاصی نیست.

به طور کلی طراحی Galaxy S22 Ultra دقیقا همان چیزی است که از یک طلایه دار انتظار می رود. این دستگاه به دلیل استفاده از شیشه های gorilla glass victus plus و فریم آلومینیومی، کاملا با کیفیت و خوش ساخت می باشد. همین‌طور لبه های خمیده و و حاشیه های کم نمایشگر باعث خوش دستی این دستگاه شده است.

صفحه نمایش بی نظیر

سامسونگ در این مدل، کیفیت صفحات نمایش خود را ارتقا بخشیده و همانند قبل نرخ رفرش 120 هرتزی پویا در این صفحه نمایش وجود دارد که سبب می‌شود پیمایش در صفحه نرم‌تر و بهتر صورت گیرد. نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز نیز وجود دارد که بازی دوستان از آن استقبال شایانی خواهند کرد. اما دو مورد از توسعه این صفحه‌نمایش، نمود بیشتری دارند. اولین مورد حداکثر میزان روشنایی 1750 نیت می باشد که حتی از مقدار استاندارد 1250 نیت هم فراتر می‌ باشد. امتیاز بزرگ بعدی ویژگی تقویت دید نوینی است که می‌تواند در طول روز با توجه‌ به نور محیط، میزان روشنایی و رنگ محتوا را بهبود بخشد. با توجه به تمامی موارد ذکر شده حتی در نور شدید خورشید نیز مشکلی در کار با S22 اولترا نخواهید داشت.

قلم S

قلم S بسیار شبیه به قلم نوت 20 اولترا، آخرین نوت موجود در بازار است. با این حال، اکنون به جای پوشش براقی که سامسونگ سابقا از آن استفاده می کرد، از پلاستیک مات در ساخت این مدل بهره برده شده است و باید اعتراف کنیم که این ظاهری است که ما بسیار دوست داریم. یک نکته خوب در اینجا این است که کلاه S Pen با رنگ S22 اولترا مطابقت دارد، بنابراین اگر یک دستگاه سبز رنگ تهیه کنید، درپوش S Pen آن نیز سبز رنگ خواهد بود، در حالی که بدنه قلم در همه مدل ها مشکی رنگ می باشد.

سردار همیشه در صحنه; سخت افزار قدرتمند

در بخش آخر به سخت افزار میرسیم، جایی که سامسونگ در طول کنفرانسش کمتر از آن سخن به میان آورد. گوشی S22 ultra همانند طلایه داران پیشین این شرکت با دو پردازنده روانه بازار شده است؛ اگزینوس 2200 و اسنپدراگون هشت Gen 1 2 پردازنده ای هستند که سامسونگ برای تامین قدرت پردازشی مروارید کهکشانی خود انتخاب کرده است. هر دو پردازنده بر پایه لیتوگرافی 4 نانومتری توسعه یافته اند و شکل مشابهی در چینش هسته های خود دارند. یک Cluster قدرتمند شامل یک هسته Cortex-X2، کلاستر سطح متوسط با سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 که برای کارهای سبک تر در کلاستر قدرتمند قرار گرفته اند.

در ایران هر دو نسخه exynos و snapdragon موجود می باشد زیرا امسال سامسونگ تصمیم گرفته تا مدل exynos را بیشتر برای قاره سبز عرضه کند؛ به همین دلیل با توجه به مبدا واردات گلکسی S22 اولترا، هم نسخه exynos و هم نسخه snapdragon راهی بازار کشورمان خواهند شد. احتمالا درباره توسعه ناامید کننده پردازنده snapdragon 8 نسل 1 با خبر هستید. این پردازنده برعکس انتظارات حتی به پردازنده A15 Bionic اپل نزدیک هم نشده و از طرفی تفاوت قدرت پردازشی با نسل قبل آنقدر ناچیز است که حتی ممکن است در مقایسه هایی اسنپدراگون 888 قدرتمندتر ظاهر شود! از طرف دیگر پردازنده snapdragon ۸ نسل ۱ از مشکل داغ کردن بیش از حد نیز رنج می برد که سامسونگ برای رفع این مشکل از سیستم خنک کننده فوق پیشرفته ای استفاده کرده تا بتواند دمای تراشه را کنترل و از افت عملکرد آن جلوگیری کند.

طبق اعلام این شرکت، سیستم خنک کننده یاد شده نازک تر از گذشته شده است و همچنان می تواند دمای تراشه را بیش از پیش کاهش دهد. همچنین متریال استفاده شده نیز گران تر از گذشته بوده و کره ای ها تصمیم گرفته اند به جای استفاده از مس، از استیل ضد زنگ در این مدل بهره ببرند. به گفته سامسونگ سیستم خنک کننده اخیر، بزرگترین در بین دیگر کهکشانی های این شرکت محسوب می شود. در بررسی های انجام شده سیستم خنک کننده به خوبی توانسته دمای چیپست را کنترل کند و حتی در سنگین ترین وظایف نیز گوشی داغ نشده و گرمای بدنه رنج آور نیست.

‌‌‌‌‌‌‌کلام آخر

کمپانی سامسونگ برای گوشی گلکسی S22 اولترا هرچه در توان داشته را در طراحی ، ویژگی ها و خصوصیات این گوشی بکار گرفته است تا محصولی خاص را تولید کند تا گزینه ای ایده آل برای دوستداران گوش های پرچمدار باشد این غول جدید سامسونگ قطعا تا چند سال آینده یکی از برترین گوشی های بازار خواهد و قطعا خرید گوشی گلکسی S22 Ultra به دوستداران گوشی های حرفه ای پیشنهاد میشود .با توجه به قیمت نسبتا بالای گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra فروشگاه موبایل 7 شرایط عالی را برای خرید قسطی گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra در نظر گرفته است که میتوانید با شرایط مناسب و قیمت عالی محصول مورد نظر خود را دریافت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد