پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

عوارض لامپ uv

همانطور که میدانید قرار گرفتن جلوی نور خورشید فایده ها بسیاری برای تمام جانداران دارد. با پیشرفت تکنولوژی لامپ های مختلفی تولید شده اند که این فرایند را شبیه سازی کرده اند که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را نیز دارند. یکی از تشعشعات خورشید اشعه uv می باشد .حال می خواهیم مضرات اشعه uv در لامپ uv را بدانیم.

  ادامه مطلب ...

لامپ 6 ولت

لامپ هالوژن 6 ولتیلامپ هالوژن سوزنی 6 ولت 10 وات به نام لامپ هالوژن 6-10 میباشد که در دسته ی لامپ های پزشکی و لامپ 6 ولت جزء لامپ های محبوب به شمار می رود. با توجه به ساطع کردن نور سفید این لامپ بسیار مورد توجه واقع شده است. از لامپ های پزشکی یا همان لامپ 6 ولت برای تشخیص برخی بیماری های پوستی استفاده میشود.

  ادامه مطلب ...

چراغ سقفی روکار

میتوان یکی از انواع چراغ ، چراغ سقفی روکار را نام برد. این چراغ در مصارف بسیار زیادی کاربرد دارد.. با توجه به اینکه چراغ سقفی روکار در شکل ها و اندازه های مختلفی ساخته میشود میتوان در مکان های متفاوت به مصرف عموم برسد. این چراغ توسط پیچ و رولپلاک به سقف متصل میشود.

چراغ سقفی روکار

 

ادامه مطلب ...

چراغ اضطراری

چراغ اضطرارییکی از زیر دسته های چراغ،چراغ اضطراری میباشد. همه ما به نحوی از این چراغ ها استفاده کردیم. چراغ اضطراری در شکل و مدل های مختلفی تولید میشود. برای همه پیش آمده که مدتی برق نداشته باشند یا در مکانی فاقد برق بوده باشند. در این مواقع از چراغ اضطراری استفاده میکنند . با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی شکل این چراغ ها هم تغییر پیدا کرده است.با توجه به اینکه این چراغ ها نور را با لامپ ال ای دی کار میکند. به دلیل اینکه مصرف کم برق یا دیرتر خالی شدن باتری آن از این لامپ استفاده میشود و باعث استفاده در طولانی مدت این چراغ می شود و همین استفاده از لامپ ال ای دی باعث کوچکتر شدن چراغ اضطراری شده است.

  ادامه مطلب ...

انواع گواهینامه ایزو

ایزو به معنی سازمان بین المللی استاندارد است ، این سازمان دارای اعضای از کشورهای مختلف است و در این سازمان برای کسب و کارها و صنعت های مختلف استانداردها و الزاماتی را تهیه می کنند. گواهینامه ایزو در زمینه های مختلف از قبیل تکنولوژی ، روابط تجاری، رضایت مشتری ، ایمنی و … وجود دارند . گواهینامه ایزو دارای انواع مختلفی است که هر کدام برای سازمانها و شرایط خاصی در نظر گرفته شده اند. در ادامه می خواهیم تعدادی از گواهینامه های ایزو که کاربرد فراوانی دارند را معرفی کنیم .

  ادامه مطلب ...

انواع کابل برق

یکی از موارد مهم که مهندسین برق احتیاج به آپدیت دارند قیمت به روز کابل برق میباشد.به عنوان پایه و ستون اصلی از تجهیزات برق هستند. اهمیت این کابل برق زمانی مشخص میشود که در تمام وسایل اهمیت کابل مشخص میشود.یک محصول با کیفیت و مطمئن از یک طرف مهم است و همچنین مشخصات فنی منبع مهمی میباشد.

تعریف کابل برق

از کابل برق برای انتقال برق استفاده میشود.این سیم ها از دو قسمت ، یک بخش رسانا و یک بخش عایق تشکیل شده است.هسته سیم از جنس رسانا و یک پایه عایق روکش تشکیل شده است که از برق گرفتگی جلوگیری شود.جنس هادی سیم مس ، آلومینیوم  میباشد. به مجموعه تعدادی سیم که در کنار یکدیگر قرار گرفته است کابل برق میگویند. این سیم ها که تشکیل میدهند معمولا لایه ی محافظ به عنوان عایق از فضای خارج جدا میشود. کابل ها دارای سطح مقطع های مختلفی هستند که این سطح مقطع ها روی این کابل نوشته میشود.

  ادامه مطلب ...