پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

پاورقی

نوشته هایی بر پای ورق دیگر نوشته ها

کابل کنترل

کابل کنترل یکی از کابل های پر استفاده است . برای ارسال سیگنالهای آنالوگ و کاتالوگ ازآن استفاده می شود . کابل کنترل در برنامه های اتوماسیون و ابزار دقیق استفاده می شوند . نام دیگر این کابل کابل فرمان است و به دو دسته شیلدر دار و بدون شیلد تقسیم می شود . قیمت کابل کنترل بستگی به میزان مواد اولیه ( ضخامت کابل ) و همچنین مرغوبیت مواد استفاده شده دارد. 

  

کابل کنترل باید انعطاف پذیر باشد به همین دلیل ساختار متفاوتی نسبت به کابلهای دیگر دارند . نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که کابل کنترل با کابل ابزار دقیق متفاوت است . کابل ابزار دقیق بسیار حساس تر از کابلهای کنترل هستند. در موارد مختلفی که از کابل کنترل استفاده می شود برای اینکه دقت اندازه گیری مناسب باشد باید اختلاف بین ورودی و خروجی کابل کنترل حداقل باشد. کابل می تواند به صورت شیلدر دارد ، ارمور دار ، افشان ، نیمه افشان و مفتولی باشد و دارای 2 تا 61 رشته با سطح حداکثر تا 2.5 میلیمتر ساخته می شود. 

کابل کنترل ساده با رسانای مس ، عایق پلاستیک ( پی وی سی)  و نوار پلی استر و آلومینیومی و روکش آخر از جنس پی وی سی ساخته می شود. کابل های کنترل به شکلهای مختلف در فضای باز ، داخل زمین و کانالها  ، در داخل ساختمانها استفاده می شود .

کابلهای کنترل مختلف کاربرد های مختلفی دارند  به عنوان مثال : شبکه های کامپیوتری ، خطوط تولید و مونتاژ ، سیستم انتقال تصویر ، سیستم های امنیتی ، رباتیک و غیره  . از کابل کنترل در در تونل ها ، معابر عمومی ، کابل کشی های هوایی صنعتی و شهری نیز استفاده می شود . 

کابلهای کنترل برای ارسال فرمان ها و دریافت کمیت های اندازه گیری شده استفاده می شود و بیشتر در محیطهای صنعتی استفاده می شود و اطلاعاتی در مورد وضعیت ، محل و شرایط کار ابزارها را می دهد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد